Kezdőlap
YouTube
Facebook
RSS csatorna
E-mail küldése

MAGYARORSZÁG JÓ ORSZÁG, ITT "JOBB ADNI, MINT KAPNI!"

Tízből nyolc magyar gondolkodik így

| Feltöltve: | Forrás: mti. | Rövid link: http://wojtyla.hu/s_!news/i__51/i__6908
A magyar emberek szeretnek ünnepelni, a születésnapokat 90, a névnapokat 84 százalék tartja meg. Az ünnepek közeledtével pedig az is kiderült, hogy 80 százalék véli úgy, jobb adni mint kapni - vált ismertté az Ipsos közvélemény-kutató felméréséből. A születés- és névnapokat főképpen családi körben ülik meg, de a névnap az érintettek felénél a barátokkal és munkatársakkal való közös programhoz is jó okot szolgáltat.A születésnapot kevésbé viszik ki a családi körből, de azért a válaszadók negyven százaléka mondta azt, hogy barátokkal is ünnepel. A dolgozók egynegyede pedig a kollégáival is megtartja a születésnapot - olvasható az Ipsos közleményében.
A születésnap sokrétű megünneplése leginkább a diplomások és a fiatalok körében jellemző: mindkét csoport egyharmada a családtagokkal, a barátokkal és a munkatársakkal is összejön egy köszöntésre. Az átlagosnál gyakoribb a születésnapozás a fővárosiak között is, 25 százalékuk minden lehetséges alkalmat kihasznál. Az ünneplés az életvitel, a kor és az anyagi helyzet függvénye, a mozgalmasabb mindennapokat élők, a fiatalabb korosztály és a többet keresők gyakrabban találkoznak születésnap ürügyén. Ezzel szemben a 60 év felettieknek van legkevésbé módjuk arra, hogy közös ünneppé tegyék, minden ötödik idős ember magányosan tölti születésnapját. Az emberek harmada nagy névnapozó, akivel csak tud, ünnepel. A névnapi összejövetelek is főképpen Budapesten, a képzettek rétegekben és a jól szituáltak körében jellemzőek. Ugyanakkor ez az esemény inkább a középkorúak, mint a fiatalok körében igazán elterjedt - az évek múlásával a születésnap örömteli ünneplését a névnap váltja fel. Az idős emberek e tekintetben is hátrányos helyzetben vannak, egynegyedük nem találkozik másokkal névnapja környékén. Az Ipsos 2009 november utolsó napjaiban végezte a felmérést, amely telefonos módszerrel, 1000 fő megkérdezésével készült.
Hirdetés PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése
A szervezetet a
Magyar Élelmiszerbank Egyesület támogatjahirdetés
hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés