Kezdőlap
YouTube
Facebook
RSS csatorna
E-mail küldése

MAGYARORSZÁG JÓ ORSZÁG, ITT "JOBB ADNI, MINT KAPNI!"

Tízből nyolc magyar gondolkodik így

| Feltöltve: | Forrás: mti. | Rövid link: http://wojtyla.hu/s_!news/i__51/i__6908
A magyar emberek szeretnek ünnepelni, a születésnapokat 90, a névnapokat 84 százalék tartja meg. Az ünnepek közeledtével pedig az is kiderült, hogy 80 százalék véli úgy, jobb adni mint kapni - vált ismertté az Ipsos közvélemény-kutató felméréséből. A születés- és névnapokat főképpen családi körben ülik meg, de a névnap az érintettek felénél a barátokkal és munkatársakkal való közös programhoz is jó okot szolgáltat.A születésnapot kevésbé viszik ki a családi körből, de azért a válaszadók negyven százaléka mondta azt, hogy barátokkal is ünnepel. A dolgozók egynegyede pedig a kollégáival is megtartja a születésnapot - olvasható az Ipsos közleményében.
A születésnap sokrétű megünneplése leginkább a diplomások és a fiatalok körében jellemző: mindkét csoport egyharmada a családtagokkal, a barátokkal és a munkatársakkal is összejön egy köszöntésre. Az átlagosnál gyakoribb a születésnapozás a fővárosiak között is, 25 százalékuk minden lehetséges alkalmat kihasznál. Az ünneplés az életvitel, a kor és az anyagi helyzet függvénye, a mozgalmasabb mindennapokat élők, a fiatalabb korosztály és a többet keresők gyakrabban találkoznak születésnap ürügyén. Ezzel szemben a 60 év felettieknek van legkevésbé módjuk arra, hogy közös ünneppé tegyék, minden ötödik idős ember magányosan tölti születésnapját. Az emberek harmada nagy névnapozó, akivel csak tud, ünnepel. A névnapi összejövetelek is főképpen Budapesten, a képzettek rétegekben és a jól szituáltak körében jellemzőek. Ugyanakkor ez az esemény inkább a középkorúak, mint a fiatalok körében igazán elterjedt - az évek múlásával a születésnap örömteli ünneplését a névnap váltja fel. Az idős emberek e tekintetben is hátrányos helyzetben vannak, egynegyedük nem találkozik másokkal névnapja környékén. Az Ipsos 2009 november utolsó napjaiban végezte a felmérést, amely telefonos módszerrel, 1000 fő megkérdezésével készült.
Hirdetés
A szervezetet a
Magyar Élelmiszerbank Egyesület támogatjahirdetés
PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése PDF letöltése hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés