Július 26. péntek, Anikó, Anna
Hírek, események 2011. május 18. 08:31

Autótörténeti mérföldkövek Kecskeméten – az első ABS és légzsák

Képgaléria
Autótörténeti mérföldkövek Kecskeméten – az első ABS és légzsák
Manapság alig akad új autó, amelyek ne gondoskodnának biztonságunkról olyan biztonságtechnikai felszerelésekkel, mint pl. a légzsák vagy a blokkolásgátló, más nevén ABS. Vajon tudja-e, hogy honnan indultak ezek az innovációk? A május 20-21. között megrendezésre kerülő VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra mezőnyében két olyan jármű is rajthoz áll, amelyek a biztonságtechnika terén autótörténeti mérföldkőnek tekinthetők. Nem csoda, hiszen egyikükben az ABS, a másikban pedig a légzsák debütált évtizedekkel ezelőtt.

A Csillagtúrán induló 1972-ben gyártott modell ugyanazon típuscsaládba, a 116-os S-osztályba tartozik, amelyben 1978-ban először jelent meg a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS. Ez egy olyan aktív biztonsági eszköz, amely megakadályozza az autó megcsúszását erőteljes fékezés esetén, továbbá segítséget nyújt abban, hogy fékezés közben a jármű egyenesben maradjon. Az ABS mellett odafigyeltek arra is, hogy a tankot a hátsó tengely fölé tegyék, és hogy megerősítsék a karosszériát. Megjelentek a süllyesztett kapcsolók a műszerfalon és az irányjelzőket kivezették oldalra. A 280 SE a legnagyobb példányszámban gyártott típus a családon belül, 8 év alatt több mint 150.000 db készült belőle.

A W126-os sokak szerint ma is a legszebb, legjobb S-osztály, elegáns vonalvezetése, széles motorválasztéka, gazdag felszereltsége meg is alapozza ezt. 1981-ben ebben a típusban jelent meg a légzsák. A légzsákok az ütközés pillanatában kinyílnak és felfúvódnak, így meggátolják, hogy a biztonsági övvel becsatolt utasok a kormánytól ill. a műszerfal elemeitől megsérüljenek, erősebb ütközés esetén előre vágódjanak.

A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra több, mint 80 darab, gondosan karbantartott, csillogó járműve 2011. május 20-án, pénteken 21:00 órától érkezik a budapesti Széchenyi térre (volt Roosevelt térre), majd május 21-én, pénteken 9:00 órától rajtol, hogy délután célba érkezzen a kecskeméti főtérre. A start és a célbaérkezés valamennyi helyszínén megcsodálhatják az érdeklődők az első autó korhű mását, a „Benz-Patentwagent”, amely kifejezetten a Csillagtúra miatt érkezett Németországból hazánkba.

Rendezvény neve:VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Időpont, helyszín:

2011. május 20., péntek, 21:00 órától befutó – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér), Budapest

2011. május 21., szombat, 9:00 órától rajt – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér), Budapest

2011. május 21., szombat, 16:30 órától befutó – főtér, Kecskemét

A Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

A manapság oly színes veteránautós élet úttörőjeként indult útjára a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 2003-ban, a Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete és a Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület szervezésében. A rendezvényen 1980. december 31. előtt gyártott, vagy a stuttgarti Classic Center által „klasszikusnak” minősített Mercedes-Benz autók vehetnek részt. A verseny ún. átlagtartó ügyességi verseny, amely során adott idő alatt adott távolságot kell a résztvevőknek teljesíteni. Ez a fajta verseny elsősorban sok gyakorlást és ügyességet igényel, így lóerőtől függetlenül egyforma eséllyel indulnak a különböző évjáratú és teljesítményű autók. A Csillagtúra különlegessége abban rejlik, hogy – más veteránautós megmérettetésekkel ellentétben – minden évben Magyarország különböző tájegységét fedezi fel, és kizárólag Mercedes-Benz klasszikautók vesznek részt a rendezvényen.

Kövessen minket a Facebookon is!