Július 28. vasárnap, Szabolcs
Hírek, események 2012. március 5. 11:03

Szentkirályi: a piacvezető szerep töretlen

Szentkirályi: a piacvezető szerep töretlen
2012. március 5., Szentkirály, Budapest – Tavaly a hazai kiskereskedelmi ásványvízpiac az összesített forgalmak alapján mennyiségben 0,5%-ot, értékben pedig 4,7%-ot növekedett az előző évhez képest. A márkatermékeket gyártó vállalatok között értékben – az ACNielsen kumulált vízpiaci adatai alapján* – tartja piacvezető pozícióját a Szentkirályi Ásványvíz Kft. A társaság 2011-ben 6,05 milliárd forint árbevételt, és ezzel 13%-os növekedést ért el a bázis időszakhoz képest, 2012-re pedig 14%-os növekedést tervez. A HoReCa területén több sikert is elkönyvelhet a Szentkirályi: saját kereskedelmi csapatának köszönhetően az aktív, képviselői által látogatott és vásárló boltszáma 117%-kal növekedett. A gasztroüveges termékek esetében az áremelés ellenére 19%-os volumen-növekedést realizált literben, árbevételben pedig 46%-kal többet teljesített. A gazdasági sikerek mellett újabb díjjal gazdagodott a márka: a 2012. évi SIAL d’Or nemzetközi verseny magyarországi fordulóján a Szentkirályi ásványvíz 1 literes kiszerelése lett az alkoholmentes kategória győztese. A hazai márkák összefogása érdekében a társaság idén együttműködéseket kezdeményez magyar cégekkel. A Szentkirályi elsőként az MVM Partner ZRt.-vel fogott össze, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem és a megújuló energiák fontosságára.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2011-ben
mennyiségben 0,5%-ot, értékben 4,7%-ot növekedett az elızı évhez képest. A kimutatás alapján a Szentkirályi és
az Emese ásványvizeknek köszönhetıen a Szentkirályi Ásványvíz Kft. az elızı évekhez hasonlóan, értékben
tartja kumulált kiskereskedelmi piacvezetı pozícióját. A vállalat tavaly – a több mint 161 millió liter értékesítésével
– mennyiségben 12%-kal többet teljesített, mint az elızı évben, és 13%-os növekedést realizált 6,05 milliárd forint
nettó árbevételével. A cég 2011-ben nem emelte fogyasztói árait, viszont komoly költségeket fordított innovációra
a kereskedelmi aktivitások és ezzel a forgalom növelése érdekében is. Így elsısorban ennek köszönhetıen a
Szentkirályi Ásványvíz Kft. adózás elıtt eredménye elmaradt a 2010. évihez viszonyítva.
A társaság idén 6,9 milliárd forint árbevételt, és ezzel 14%-os növekedést tervez.
„A nehéz gazdasági helyzet ellenére az árbevétel és a volumen szerinti forgalmunkat is tudtuk növelni. A márkára
nézve ez igen jó hír, ami elsısorban a termékhez hőséges fogyasztóknak köszönhetı.” – nyilatkozta Balogh
Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetıje.
A HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafes) területen elért Szentkirályi sikerek nagyban köszönhetık a tavaly indított
saját kereskedelmi csapatnak, amely elérte az aktív, képviselıi által látogatott és vásárló boltszám 117%-os
növekedését. A 2010-es azonos idıszakot nézve tavaly az üveges gasztro termékekre vonatkozó áremelés
ellenére ezen a területen a cég 19%-os növekedést ért el literben, árbevételben pedig 46%-kal többet teljesített.
Ugyancsak eredményesen indult a nyár elejétıl a HoReCa-ban forgalmazott és hazánkban egyedülálló termék, a
0,33 literes üveg kiszereléső, oxigénnel dúsított természetes alapú Szentkirályi ásványvíz.
Jól sikerült tavaly a 1,5 literes, megnövelt C-vitamin tartalommal forgalomba kerülı citromos, bodzás és szamócás
Szentkirályi limonádék bevezetése is. Idén pedig új limonádé termékekkel is találkozhatnak a fogyasztók: már
meggyes, jaffás és vadszılıs ízekben is kaphatók.
A sikeres évzárás után, idén az elsı elismerést a Trade Magazin által szervezett nemzetközi versenyen, a 2012.
évi SIAL d’Or magyarországi fordulóján kapta a Szentkirályi: az alkoholmentes kategóriának a Szentkirályi
ásványvíz 1 literes kiszerelése lett a gyıztese. A nemzetközi versenybe 30 ország vezetı szaklapjai által képviselt,
hazai kategória gyıztes termékek kerülhetnek majd. A második fordulóra idén május 8-10. között Montrealban
kerül sor, majd az ottani gyıztesek elismerését már a párizsi SIAL kiállítás keretein belül adják át októberben.
Balogh Levente már évek óta tervezi, hogy magyar cégekkel, termékekkel és márkákkal kezdeményez
együttmőködést. Az MVM Partner ZRt. idén vezette be Zöldáram termékét az üzleti fogyasztók számára, és
elsıként kötött megállapodást a Szentkirályival. Ennek értelmében a társaság az MVM Partner ZRt. ügyfeleként
megújuló energiaforrásból származó környezetbarát villamosenergiát használ termékei elıállításához. Annak
érdekében, hogy felhívják a figyelmet a környezettudatosság fontosságára, az együttmőködés keretében 20 millió
ásványvizes palack címkéjén tüntetik fel az MVM Partner ZRt. „Zöldáram” logóját, amely egyben a tisztán
megújuló energia szimbóluma is. A tulajdonos-ügyvezetı tervei szerint az év folyamán további együttmőködések
várhatók hungarikumokkal és magyar cégekkel.
* Az ACNielsen adatok a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-re vonatkozóan kizárólag a Szentkirályi és az Emese ásványvizek adatait
tartalmazza, más Szentkirályi ásványvíz alapú termékét nem.

Kövessen minket a Facebookon is!