Július 29. hétfő, Flóra, Márta
Hírek, események 2012. augusztus 15. 10:15

Újabb nemzetközi díjak és fejlesztések

Újabb nemzetközi díjak és fejlesztések
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. szerény családi vállalkozásként indult annakidején, és lankadatlan friss lendületének, megújulási képességének köszönheti, hogy mára fogalommá vált ez a név a fogyasztók körében. Évek óta vezető szerepet játszanak a hazai ásványvíz-piacon, és termékeikkel egyre nagyobb nemzetközi hírnévre tesznek szert. Amikor 2004-ben Párizsban a szigorú nemzetközi zsűri a világ legjobb ásványvizének minősítette a szentkirályit, és szénsavmentes kategóriában elnyerték az Aqua-Eauscar-díjat, már nem sokan kételkedtek abban, hogy igazi nemzeti kincs az, ami a Kecskemét közeli településen a föld mélyéből a palackokba kerül.

 

- A Szentkirályi Ásványvíz eddig 43 díjat nyert el. Az idén Rio de Janeiróban, a közelmúltban pedig Athénben diadalmaskodtak, öt világdíjjal gazdagodva. Ezek mennyire rangos elismerések?– kérdeztük a cég mára méltán közismert tulajdonosától, Balogh Leventétől.

- Nekünk a díjak nem egyenként, hanem összességükben érnek sokat. Hiszen a hazai és nemzetközi megmérettetéseken szakértő zsűri dönt, s ha évről-évre a legjobbak közé sorolják termékeinket, az azt bizonyítja, hogy cégünk folyamatosan tudja produkálni a kiváló minőséget, vagyis jó irányba haladunk.

- Itt is úgy dönt a zsűri, mint a borversenyeken?

- Természetesen. Hiszen víz és víz között is akkora különbség van, mint bor és bor között. A bor zamatát, kémiai összetevőit is az befolyásolja, hogy milyen talajra telepítették a szőlőt. Az ásványvizek alkotóelemeit és ízét ugyanígy meghatározza az adott vidék geokémiája. A vizek versenyén a külalak és az íz mellett a tisztaság számít. Bemérik a termékeket, s ha nincs bennük baktérium, nitrit, nitrát, vagy bármilyen mérgező anyag, vagyis ha teljesen jó a víz kémiája, mikrobiológiája, akkor kezdi vizsgálni a zsűri, hogy milyen az íze, zamata, a palackozás megjelenése, a címke információ tartalma. A szentkirályi egy édes típusú víz, amit az eredendő tisztaságánál fogva csecsemők is fogyaszthatnak, hozzájutva a termékeinkben található kalciumhoz, magnéziumhoz, hidrogén karbonáthoz.

- Az üzletekben látni kimondottan babavizes palackokat, de azokat külföldről hozzák be.

- Igen, csakhogy azok nem tartalmazzák az említett ásványokat, amikre a fejlődő szervezetnek köztudottan szüksége van. A csecsemő folyadékpótlására természetesen alkalmasak, de arra, hogy a csontjait erősítsék, már kevésbé. A Szentkirályi Ásványvíznek az a legjobb tulajdonsága, hogy semmilyen vegyi vagy hőkezelésen nem esik át. Mert nálunk a föld mélyén természetes tisztasággal található. Nekünk arra kell a legnagyobb gondot fordítanunk, hogy ezt a tisztaságot megőrizve kerüljön a fogyasztókhoz. Ennek érdekében az utóbbi hat évben mintegy hárommilliárd forint értékű fejlesztést, beruházást végeztünk. Nálunk a víz az orvosi műszereknél is használt acélból készült csövön jön a felszínre és jut el az üzembe. Ahol már emberi kéz nem érintheti, illetve ember által belélegzett levegővel sem találkozik, speciális töltési, palackozási berendezéseinknek és eljárásainknak köszönhetően. Persze, minden terméknek az árát a háttéripar, a gyártástechnológia határozza meg. A szentkirályinál vannak jóval olcsóbb palackozott vizek az üzletekben. De az sem véletlen, hogy először mi kaptuk meg a legmagasabb minőségbiztosítási kategóriát az élelmiszeripari üzemek közül Magyarországon.

- Szakmai körökben ismert, hogy sok szélhámos is feltűnt az ásványvizes piacon.

- Ez kétségtelen, és nagyon nehéz harcolni velük szemben. De nekem a kereskedelmi politikám mindig az volt, hogy nem mások hátán kell előrébb jutni, hanem a saját tehetségünkből, kemény és becsületes munkával. A csalók, hazugok, hitelrontók, gáncsoskodók előbb-utóbb mindig lelepleződnek. Mi inkább új ötleteken, beruházásokon gondolkodunk. Nemrég például Siófokon nyitottunk egy bárt a 100 éves helyi víztoronyban. Ennek az érdekessége az, hogy a levegője 95-98% sűrűségű oxigénnel dúsított, miközben oxigénes Szentkirályi vizet is kínálnak a panorámában gyönyörködő vendégeknek. Szerintem egy éven belül 5-10 ilyen bár lesz Magyarországon. Szentkirályi beruházás folyamatosan történik. Az új termékeink közül említeném a limonádét, ami tulajdonképpen egy természetes üdítőital alternatíva azoknak a fogyasztóknak, akik szeretik az ásványvizet, szeretnének egészségesen élni, de szeretik az üdítőitalnak az ízét. Nagyon sikeres termék egyébként, most ősszel új gépsort kell rá rendelnem, mert nem győzzük gyártani.

- Ha népszerűséghez hozzátesszük a nyári kánikulát, akkor jelenleg mekkora az igény a termékeik iránt?

- Napi kétmillió liter, amit egyre kevésbé tudunk teljesíteni. A fő prioritású termékeket mindenképpen kiadjuk, de a többit nem, ezért indokoltak az októberre tervezett fejlesztések. Így lehet, hogy az idén el fogjuk érni a 200 millió literes eladási álomhatárt. Mindenképpen az a célom, hogy multibrandet teremtsek. Vagyis a szentkirályi módszereket, tapasztalatokat Európa más tájain is meghonosítsam kitűnő munkatársaimmal. Főleg a Kárpát-medencében tervezünk új létesíteni üzemeket, gyárakat, de a Közel-Keleten, sőt Amerikában is folynak erről tárgyalások. Az ottani vízből a mi módszereinkkel szeretnénk gyártani termékeinket. Persze prémiumkategóriaként mindenütt kapható lesz az eredeti Szentkirályi Ásványvíz, a helyi piacokon, ahol leányvállalatokat működtetünk. Ennek az elképzelésünknek a megvalósítása is elkezdődik még az idén, és folyamatosan történik a nemzetközi hálózat kiépítése.

Kövessen minket a Facebookon is!