Civil kezdeményezés a hatékony városmarketingért
Kecskemét méltán lehet büszke sokszínű kulturális értékeire, sikeres civil programjaira, amelyek sajnos nem kapnak kellő nyilvánosságot az országos és a nemzetközi médiában. Ezért is hozta létre a Porta Egyesület városmarketinggel foglalkozó új munkacsoportját, amelynek célja, hogy civil alapokon szervezze, koordinálja a városimázs építését, közvetítsen a hazai és világsajtó felé. A munkacsoport - amelynek vezetője Tóth Tímea újságíró - mintegy 200 médiummal áll kapcsolatban, és mindent megtesz annak érdekében, hogy országos és nemzetközi szinten is értesüljenek városunk kiemelkedő eseményeiről.
Ezt azért is tartja fontosnak az egyesület, mert az önkormányzat ezirányú törekvései eddig nem hoztak jelentős eredményeket, a költségvetés jelenlegi helyzetét figyelembe véve pedig nem is várhatunk változást ezen a téren.
Az új munkacsoport törekszik arra, hogy olyan médiaszemélyiségeket hívjon meg Kecskemétre, akik segíthetik ezt az ügyet, akikkel tárgyalásokat folytathatnak a civil szervezetek és a helyi sajtó a városmarketing érdekében. Az első ilyen kezdeményezés váratlan eredményeket hozott. Vasárnap a Porta által szervezett szeretetlakomán részt vett Cselényi László, a Duna Televízió elnöke, aki a rendezvényt követően tárgyalást folytatott a szervezőkkel, valamint a KTV és az Európa Jövője Egyesület vezetőjével.
- Cselényi László nagy érdeklődést tanúsított a város civil szervezetei felé, különösen kíváncsi volt a Porta Egyesület városvédő, kulturális és közösségépítő rendezvényeire - mondja Farkas Pál, aki a Porta képviseletében vett részt a kötetlen hangulatú találkozón. - Különös érdeklődést tanúsított testvérvárosi kapcsolatainkra, de ígéretet tett arra is, hogy a közeljövőben a Duna Tv fokozott figyelmet fordít a városunkban történő jelentősebb események közvetítésére.
Felkeltette az érdeklődését a Porta Szent Ilona Kereszt Köre, amely az útszéli feszületek megmentését tűzte ki célul. Szeretnék a munkacsoport akcióiról történő híradásokat a jövőben beépíteni tematikus műsoraikba. Emellett szívesen csatlakoznak a televízió lehetőségeit kiaknázva városszépítő és jószolgálati rendezvényeihez, programjaihoz is. Felajánlotta a Duna TV személyes kapcsolatait annak érdekében, hogy a következő főtéri szeretetvendéglátásokat még szélesebb támogatottsággal rendezhesse meg az egyesület.
- Rendkívül örömteli és eredményes tárgyalást folytattunk Cselényi úrral, akivel jövőbeli együttműködésünk számos konkrétumában megállapodtunk - nyilatkozta Farkas Gábor. Az elmúlt évben a Duna Televízió rögzítette az Ifjúsági Világzenekar koncertjét, amely sajnos éppen augusztus 20-án került adásba, a szörnyű vihar miatt így kevesen gyönyörködhettek benne. Cselényi László megígérte, hogy megismétlik a hangversenyt, amely érdemes arra, hogy időről időre műsorra tűzzék. Mindemellett, ha megvalósul az idei évben Kodály Zoltán Ifjúsági Világzenekar Nyugat-európai turnéja, akkor azt végig nyomon követik.
Tájékoztattuk őt egyesületünk vállalásáról, miszerint felújítjuk és hosszú távon is támogatjuk a kobátfalvi óvodát. Tavasszal visszük ki hozzájuk az év végi gyűjtésen befolyt pénzt, valamint építőanyagot. Április 15-ei kezdettel a megyei önkormányzattal és a kórházzal összefogva 8 kecskeméti orvost viszünk ki a 470 fős székelyföldi településre, amelynek nincsen orvosa. A teljes lakosság egészségügyi szűrése megtörténik, a programról pedig a KTV kiküldött szerkesztője segítségével napról napra beszámol a Duna TV székelyudvarhelyi stúdiójából. Ez segíti a vizsgálatokra való mozgósítást is.
Cselényi úr, akiről megtudtuk többek közt azt is, hogy Sütő András az apósa volt, megígérte, hogy az Európa Jövője Egyesület bármely eseményéről hírt adnak, amely számunkra azért is fontos, mert a határon túl nagyon sokan nézik a Duna TV-t, így partnereinkhez is lejutnak híreink. Felvállaltuk, hogy közvetítünk a polgármester úr felé, és ha dr. Zombor Gábor meghívja őket, programigazgatóival együtt egy teljes napot töltenek Kecskeméten. Szívesen bemutatnák ugyanis városunk gazdag kulturális értékeit, a helyi civil, intézményi és önkormányzati kezdeményezések, programok eredményeit. Természetesen mi is számos területen segítségünket ígértük a televízió számára. Jómagam például közvetítek a Duna TV és Rodostó között, szeretnék ugyanis támogatni, bemutatni a Magyar utca épületeinek megmentését.
- Nem példanélküli, hogy a civilek és a média a városmarketing ügyéért fognak össze - mondja Farkas P. József, a Porta alapítója. - A Kecskeméti Lapok és a hozzá kapcsolódó szervezetek a múltban is sokat tettek többek közt a Kodály-kultusz megteremtéséért, de Homoki József, az újság egykori főszerkesztője fontos szerepet játszott a bugaci vendéglátás felvirágoztatásában is. A jeles példát követve alakítjuk meg városmarketing munkacsoportunkat, amelynek ténykedését nyomon követhetik olvasóink Gasztronómia, illetve és Városunkról Városunknak című rovatainkban. Reményeink szerint pedig tükröződik majd ez a munka az országos és a nemzetközi médiában is.