Jelentős fejlesztésekre készül a Graboplast – Kecskemétet is érinti
- Konkrétan mit vállal a Graboplast? Hogyan érinti mindez a kecskeméti gyárat?
- Ami Kecskemétet illeti, konkrétan egy felületkezelő gyáregységet, gyártósort szeretnénk ott létrehozni, amely több mint 30 új munkahelyet fog eredményezni – ez biztos. Jelenleg mintegy 170 munkavállalót foglalkoztatunk az ottani gyárunkban. Jövő év közepéig-végéig 200 fölé fogjuk emelni a létszámot – vázolta a közeljövő terveit az elnök-vezérigazgató. - Úgy kalkulálunk, hogy értékét tekintve a következő években legalább 50%-kal tudjuk emelni a jelenlegi eladási volumenünket. Olyan termékeket kívánunk gyártani, melyeket teljes egészében természetes alapanyagokból állítunk elő. A fa önmagában is természetes anyag, melynek felületét természetes olajjal kezeljük. A legújabb „klikk-rendszerű” parkettáinkat pedig már ragasztani sem kell. Kecskeméten 6-700 négyzetméteres épületbővítést fogunk végrehajtani. Az erre vonatkozó pontos döntést idén októberben hozza meg cégünk igazgatósága, és jövő év első felében valósítjuk meg a konkrét fejlesztéseket.
- Milyen szakemberek jelentkezését várják Kecskeméten?
- Vezetőket keresünk, akik az új területeket fogják irányítani. Továbbá villamos- és fémipari szakembereket kívánunk felvenni, akik értenek a gépek működtetéséhez és karbantartásához, valamint természetesen szükségünk lesz faipari betanított munkásokra is. Összességében elmondhatom, hogy nagyjából fele-fele arányban magasabb képzettséget igénylő pozíciókra várunk jelentkezőket, illetve betanított munkavállalókat keresünk.
- Konkrétan milyen új termékeket fognak előállítani a kibővített gyáregységben?
- Olyan parkettákat fogunk gyártani, amelyeket idáig nem tudtunk, viszont a piacon komoly igény mutatkozik irántuk. A tölgy, bükk és kőris parkettáink felületét nem szintetikus lakkal, hanem természetes olajjal fogjuk kezelni. A fa így olyan természetes anyagból készült termékké válik, mint amilyen száz évvel ezelőtt volt.
- Tehát 100 évet visszamegyünk az időben?– vetjük közbe kissé meglepődve.
– Igen, valóban 100 évvel megyünk vissza – válaszolta Jancsó Péter. (Mosolyog.) Ma a környezettudatos emberek a fejlett nyugati országokban ilyen termékeket keresnek. Például az úgynevezett „öregített” padlóburkolatokat, amelyek már újkorukban is úgy néznek ki, mintha nagyon régiek lennének. Ezeket különféle felületkezelési technológiákkal állítjuk elő. Gondoljon egy pubra (egyfajta kisvendéglő – a szerk.) Angliában, amelyik padlózata úgy néz ki, mintha száz éve ott lenne, pedig egy új termékről van szó.
És amit még fontosnak tartok: gyűjtőszóval az úgynevezett „extrém” parketták. Mondjuk például, hogy egy világos színű bükkfa zöldre vagy barnára van festve, illetve sötétítettük. Ilyeneket nevezünk „extrémeknek”, hiszen ezek nem természetes színei a fának, de ezek iránt is van kereslet. Ahogy a belsőépítészek gondolkodnak, úgy alakulnak ki újabb és újabb igények.
- Tehát a válság évei után új termékvonalat találtak…
- Abszolút igen. Új iránnyal bővítünk. A pénzügyi világválság kezdetén 2008-ban nyilván mi is vesztettünk piacokat, de már növekszünk. Most újra visszatérünk ezekre a piacokra, és remélhetőleg 2017-re nagyobbak leszünk, mint 2008-ban voltunk.