Internet Hungary: Percenként másfél millió netes tartalom születik - A felnövekvő generációk számára az internet az első számú médium
![Internet Hungary: Percenként másfél millió netes tartalom születik - A felnövekvő generációk számára az internet az első számú médium Internet Hungary: Percenként másfél millió netes tartalom születik - A felnövekvő generációk számára az internet az első számú médium](https://wojtyla.hu/imgs_news/1024/105537.jpg)
Több mint 1600 látogató volt kíváncsi Magyarország legnagyobb infokommunikációval és digitális gazdasággal foglalkozó szakmai rendezvényére. Az eseményen több mint 200 hazai és külföldi szakember tíz különböző tematikájú konferencia mentén vizsgálta a digitalizáció és az online tér rohamos fejlődése miatt felmerülő húsbavágó kérdéseket.
Szó esett egyebek mellett a digitális társadalom hazai lehetőségeiről, a digitalizáció kereskedelemre kifejtett hatásáról, az online reklámozás és közösségi média legfrissebb trendjeiről, a tartalom marketingről, a neuromarketingről vagy a HR szakma digitális forradalom okozta kihívásairól.
Rendszerszintű változásokat hoz a digitalizáció
Az idei Internet Hungary központi témája a változás és az ehhez való alkalmazkodó képesség volt. A világ szélvész gyorsan halad a digitális forradalom útján, mely néhány éven belül elképesztő, rendszerszintű változásokat hozhat a gazdasági és társadalmi berendezkedésben.
Köves Alexandra ökológiai közgazdász előadásában kifejtette, hogy a digitalizáció hamarosan olyan kihívások elé fogja állítani az emberiséget, melyekre csak a jelenlegi rendszeren kívüli gondolkodással lehet válaszokat adni. Így a fogyasztói társadalom helyett eljöhet a szolgáltatói társadalom kora, amikor például a mosáshoz nem lesz szükség minden otthonban mosógépre, hanem kizárólag szolgáltatókra – cégekre, vagy akár a szomszédra – akik kitisztítják a ruhát. Ennek jelei már ma is kristálytisztán láthatók, elég csak az Über vagy az Airbnb példájára gondolnunk.
Percenként másfélmillió netes tartalom születik
A fiatalok, felnövekvő generációk számára az internet vált az első számú médiummá, hiszen az online térben elérhető minden számukra izgalmas tartalom. Magyarország számára kulcsfontosságú a szélessávú internet eljuttatása minden háztartásba, és kifejezett kormányzati cél is, hogy 2018-ra mindenhol legalább 30 Mbit/s legyen a letöltési sebesség – hangzott el Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének előadásában. A digitális „boom” grandiózus méretét és az internet további előretörését jól illusztrálja, hogy mérések szerint percenként másfélmillió különböző netes tartalom születik világszerte.
A vásárlói döntések 95%-a nem tudatos
Az Internet Hungary egyik legnépszerűbb szakmai programja egy nagyon új és izgalmas területtel, a neuromarketinggel foglalkozott, melynek célja, hogy a reklámok agyunkra, tudatalattinkra kifejtett hatását tanulmányozza. Az előadások során szó esett arról, hogy a vásárlói döntések 95%-a nem tudatos, hiszen az érzelmek és számos egyéb faktor is fontos szerepet játszanak. Sas István reklámpszichológus kifejtette, hogy az úgynevezett „priming” (magyarul előfeszítés) segítségével a fogyasztók hangulata, érzelmi állapota pozitív irányba befolyásolható, mely segít a reklámokban megfogalmazott üzenetek befogadásában.
A Neticle nyerte a startup versenyt
Az Internet Hungary kiemelt figyelmet szentelt a hazai startup ökoszisztémának is, ezért egy külön konferenciát biztosított a témának. Ennek keretében egy több mint egymillió forint összdíjazású startup versenyre is sor került: az előszűrésen továbbjutó nyolc induló vállalkozás mutatkozhatott be a szakmai zsűrinek illetve a nagyközönségnek. A szoros versenyben végül a Neticle nevű online média-, fórum- és közösségi média figyelő szolgáltatás végzett az élen. A második helyezést és a közönségdíjat a Remotaid nevű otthoni magzati szívhang figyelő rendszer nyerte el, míg a harmadik díjat a webshopok vevőszerzését segítő Optimonk kapta.