Július 27. szombat, Liliána, Olga
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Hírek, események
  • „A honlap az elsődleges kommunikációs csatorna az internet korában” - ’Az Év Honlapja’ zsűrije a weboldalak fontosságáról
Hírek, események 2015. október 9. 15:07

„A honlap az elsődleges kommunikációs csatorna az internet korában” - ’Az Év Honlapja’ zsűrije a weboldalak fontosságáról

Javában zajlik az idén 14. alkalommal meghirdetett ’Az Év Honlapja’ pályázat, amelyre október 31-ig lehet leadni a nevezéseket. A weboldalakat összesen 25 kategóriában díjazó versenyen neves szakmai zsűri értékeli a leadott pályázatokat, amelyek kapcsán Dr. Eszes István zsűrielnök, a BGF főiskolai tanára, Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke és Varga István MMSZ-elnökségi tag, ’Az Év Honlapja’ díj alapítója nyilatkozott.

A legjobb interaktív kommunikációt mindenki a saját oldalán tudja folytatni – emeli ki a honlap jelentőségét Varga István, a díj alapítója. – Ennek a pályázatnak a létrehozásával az volt a célunk, hogy az internetes kultúra terjesztését magasabb szintre emeljük, és a kkv-k számára is nyilvánvalóvá tegyük, hogy a digitális világ kihívásainak úgy tudnak megfelelni, ha saját honlapjuk összhangban van a vállalati célkitűzéseivel és stratégiai céljaival.” Ehhez szorosan kapcsolódnak Hinora Ferenc MMSZ-elnök gondolatai, szerinte ugyanis egy weboldal elengedhetetlen egy vállalat kommunikációjában. „A cég honlapjának az a kulcseleme, hogy fenntartsa a kapcsolatot az interneten keresztül a potenciális fogyasztókkal, így meghatározó lehet egy vállalat életében. Sok kkv még most fedezte fel ennek az eszköznek a fontosságát, holott nagy előnyt jelenthet a versenytársaikkal szemben. Az a vállalat, amelynek nincs naprakész honlapja, könnyen lemaradhat a fogyasztókért folytatott küzdelemben. A honlap az elsődleges kommunikációs csatorna az internet korában egy cég és a vásárlói között” – hangsúlyozza a szakértő.

Az immáron 14. alkalommal meghirdetett pályázat évről évre egyre népszerűbbé vált, ennek köszönhetően pedig nemcsak a nevezők száma, hanem a megpályázható kategóriák mennyisége is fokozatosan növekedett. „Az indulásnál, 2001-ben még csak 3 kategóriát hirdettünk meg, a pályázók száma pedig 50 körül volt. A következő években – a tapasztalatok alapján – folyamatosan bővült a kategóriák és a pályázók száma. Az áttörést 2005 hozta meg, amikor már 10 kategóriában értékeltük a 145 pályázó honlapot. Tavaly év végén már 300 pályázó indult 25 kategóriában” – foglalja össze az ’Az Év Honlapja’ díjjal kapcsolatos statisztikai adatokat Eszes István zsűrielnök. Tapasztalatai szerint két jelenség figyelhető meg. Egyrészt a dizájnban érezhetővé vált egy letisztult, egyszerű, célratörő stílus. A nevezők megértették, hogy napjaink fő trendje a CX, azaz a felhasználói élmény (CustomereXperience); a fő hangsúly azon van, hogy a weblap ragadja meg a fogyasztó figyelmét és érdeklődését. Másfelől a web demokráciájáról is beszélhetünk. „Évről évre örömmel tapasztalom, hogy a nyertes pályázók sorában nem csupán a nagy fővárosi ügynökségek képviselőit üdvözölhetjük, hanem vidéki kisvállalkozókat, magánembereket és egyszemélyes webdizájn cégeket” – mondta a BGF főiskolai tanára.

Dizájn, impresszió, innovatív megoldások, az interaktivitás jelenléte, kategóriának megfelelő és naprakész tartalom, áttekinthetőség, reszponzivitás, kreativitás – ezek a fő szempontok, amelyek alapján a zsűri a honlapokat értékeli. Varga István hozzátette, hogy ezzel az elismeréssel „a díjazottak megmutathatják beszállítóik, partnereik és vásárlóik részére, hogy komolyan veszik digitális jelenlétüket.”

 

Még 3,5 hét maradt hátra a nevezésből, hiszen a szervezők egészen október 31-ig fogadják a pályázatokat, az ünnepélyes díjátadót pedig december elején rendezik Budapesten, ahol fény derül arra, mely cégeké 2015 legjobb honlapjai és kreatív megoldásai.

Bővebb információ a www.azevhonlapja.hu oldalon, valamint az [email protected] e-mail címen.

Kövessen minket a Facebookon is!