Július 26. péntek, Anikó, Anna
Hírek, események 2015. november 5. 15:26

A közösségi média segítségével keresünk állást

Képgaléria
A közösségi média segítségével keresünk állást
A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik az álláskeresésben, miközben a munkaerő-toborzók még nem elég aktívak ezen a területen. A munkakeresők egyre gyakrabban használnak mobil eszközöket az álláskeresés során és előnyben részesítik a rugalmas munkavégzési formákat. Többek között ezek derülnek ki az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló nemzetközi kutatásából.

A technológiai változások hatással vannak álláskeresés és a munkavégzés módjára is. Ezeket az új trendeket igyekezett feltérképezni az Adecco Csoport, a világ vezető HR szolgáltatója. Az Adecco Work Trends Study kutatásában 26 ország több mint 4 100 munkáltatója és 31 000 álláskeresőjeköztük 259 magyar munkavállaló - vett részt.

A tanulmány rávilágít, hogy az álláskeresések tekintetében erőteljesen nő a közösségi média szerepe. A közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb, miközben a Facebook inkább az egyéb szociális aktivitások tere, ahol azt ellenőrzik le, mit írnak egy adott cégről. A munkaadók harmada kérdez rá a felvételi beszélgetés során a leendő munkavállaló közösségi médiabeli jelenlétére, és közel ugyanennyien utasítottak már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt.

Közép-Európában a munkakeresők 44%-a, Kelet-Európában pedig 23% használja aktívan a közösségi médiát álláskeresésre. A munkaerő-toborzók ugyanakkor kevésbé aktívak a közösségi hálózatokon, Amerikában és Kelet-Európában is csak 9-10%-uk használja rendszeresen ezt a csatornát új munkatárs keresésénél.

A tanulmány szerint a munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő az általa használt közösségi médiumok számával: ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16% esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46%-ra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi hálózatot használja (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube).

A tanulmány megállapítja, hogy álláskeresők sokkal inkább „mobilak”, mint a toborzók; míg az álláskeresők 65% használ mobil eszközöket az álláskereséshez, addig a munkaadók mindössze 41%-a alkalmazza ezeket az eszközöket, amikor az esélyes jelölteket keresik.

A munkavégzés helye szempontjából a közeljövőben a rugalmasság lesz akulcsfontosságú tényező. Az álláskeresők több mint fele szívesen dolgozna otthonról, hasonló számban vannak, akik előnyben részesítenének egy otthonukhoz közeli irodát, harmaduk választana közösségi irodát, és szintén egyharmaduk akár útközben is dolgozna. Miközben a munkakeresők nyitottak az ilyen ún. smartworking megoldások iránt, addig a munkahelyek jóval óvatosabbak ezekkel szemben, hiszen egy részük teljesen új megvilágításba helyezi a munkáltató és a munkavállaló viszonyát.

Az Adecco Work Trends Study-t az Adecco a Milánói Katolikus Egyetemmel együttműködésben készítette el. A teljes tanulmány a következő linkről tölthető le: http://adec.co/wtshu

Kövessen minket a Facebookon is!