Rekord összegű megtakarítási állomány a Magyar Postán 2015-ben.
„A Magyar Posta stratégiai célja, hogy megerősítse és minél szélesebb ügyfélkörben elérhetővé tegye a modern pénzügyi, pénzforgalmi termékeket. A klasszikus postai szolgáltatások iránti igény csökkenése miatt a posta célja, hogy a pénzügyi szolgáltatások erősítésével kompenzálja kieső árbevételét. Ennek érdekében az elmúlt három évben megújította a postákon kínált pénzügyi portfóliót.” – ismertette Szarka Zsolt a Magyar Posta vezérigazgatója.
Posta Bankszámla
A dinamikus fejlesztéseknek köszönhetően 2015 év végén már több mint 50.000 Posta Bankszámlát nyitottak a postán, ezen túlmenően pedig a nyár során belépett a személyi kölcsön piacra is az általa közvetített Posta Személyi Kölcsön termékkel.
Befektetés
Nemcsak folyószámla ügyeit intézi egyre több lakossági ügyfél a Magyar Postán, hanem befektetéseit is. 2015-ben, minden eddigi rekordot meghaladó közel 570 milliárd forintos megtakarítási állományból csaknem 110 milliárd forintos állomány a 2013-ban alakult Magyar Posta Befektetési Zrt. kezelésben volt. Értékpapírszámlával 2015 év végén 40 000 ügyfél rendelkezett. A Magyar Posta által közvetített megtakarítási állomány háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.
Biztosítás
A biztosítási szektorban immáron 13 éve jelen lévő Posta Biztosító 2014. után 2015-ben is elnyerte a londoni székhelyű pénzügyi folyóirat, a World Finance Magazin díját, mint a magyarországi biztosítási szektor legjobb életbiztosítója. Mindezt a töretlen sikert visszaigazolja az a csaknem 240 ezer biztosítási szerződés is, amelyet a Magyar Posta ügyfelei kötöttek a postákon a tavalyi év során.