Július 25. csütörtök, Jakab, Kristóf
Hírek, események 2016. február 14. 22:42 | Szerző/forrás: Forrás: keol.hu

Újabb légifotók az épülő új kecskeméti autóbusz telephelyről

Képgaléria
Újabb légifotók az épülő új kecskeméti autóbusz telephelyről
Kecskemét - Tavaly májusban kezdődtek el az új kecskeméti autóbusz telephely építésének nagy tömegű földmunkái, a „Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása - zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadló autóbuszok beszerzésével\" című projekt keretében. Az rfly.hu február 14-én drón segítségével készített fotókat az építkezés jelenlegi állapotáról.

Mint korábban megírtuk, a Déli iparterületen, a Georg Knorr utcában, az új Knorr üzem mellett épül az új telephely. Az önkormányzat tulajdonában lévő 30.000 m2 nagyságú ingatlanon 2519,48 m2 alapterületű ipari épület létesül, amelyből 1644,43 m2 szerelőcsarnok (üzemi rész) és 875,05 m2 kétszintes szociális és irodaépület (irodai és szociális rész) lesz. A telephely területén megépül továbbá egy üzemanyagtöltő állomás, valamint az autóbuszok részére 19 darab szóló és 36 darab csuklós és szóló buszokat vegyesen fogadni képes parkoló.

A telephely megvalósításának teljes költsége mintegy 1,3 milliárd forint, amely tartalmaz nagytömegű földmunkát, mélyépítést, térkő burkolat építést mintegy 11.600 négyzetméteren, aszfalt burkolat építést mintegy 575 négyzetméteren, az üzemanyagtöltő állomás megépítését (2 oszlopos kialakítású 4 darab kútfejjel és 1 darab AdBlue adalékanyagtöltő kútfejjel). A magasépítés keretében pedig a 2519,48 m2 alapterületű ipari épületet amelyben egyebek között lesz három állásos javítóműhely, karosszéria javító műhely, mosó műhely, fényező kamra, kis alapterületű műhelyek.

Az épület a telken belül a Kereskedő utcával határos oldalon lesz. A funkcióknak megfelelően 2 részre bontható, így a szerkezeti kialakításuk is eltérő. Az üzemi funkciójú területek tartószerkezete előregyártott vasbeton pillérvázas, acél rácsostartós kialakítású. Ezek már látszanak a most készült légi felvételeken. A tetőfödém a lehető legkisebb súlyú, de a jelenlegi előírásoknál jobb hőszigetelő képességű, míg a csarnok hőszigetelt, könnyűszerkezetes réteges falszerkezettel határolt lesz. Az iroda épületrész, a huzamos emberi tartózkodás miatt monolit vasbeton pillérvázzal és alul, felül sík födémmel készül, kerámia kitöltő falazattal.

A telephely építéséhez kapcsolódóan megépül továbbá a Knorr Bremse és a telephely közötti út gyalogos kerékpárúttal együtt, valamint felújításra kerül az Ipar utca burkolata is.

A projektet egyébként az Európai Unió és a magyar állam 95 százalékban finanszírozza, a fennmaradó 5 százalékot pedig a város elnyerte az Európai Önerő Alapból, így Kecskemétnek saját forrást nem kell biztosítania a fejlesztéshez.

(keol.hu)

Kövessen minket a Facebookon is!