Július 24. szerda, Kincső, Kinga
Hírek, események 2016. március 9. 21:53 | Szerző/forrás: Forrás: keol.hu

50 tablettet kapott ajándékba a Béke Általános Iskola

50 tablettet kapott ajándékba a Béke Általános Iskola
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében szerdán összesen 50 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet vehettek át a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolájának tanárai és diákjai.

A program az ország 25 általános iskolájában 6424 diákot és 690 pedagógust érint: az iskolákban összesen 1300 táblagépet osztanak ki, és díjmentesen biztosítják az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet is. Továbbá finanszírozzák a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.

\"A Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A program segítségével reményeink szerint a diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló önkéntes közösség munkájának bevonásával.\" -mondta a rendezvényen Suba János, a mobil kommunikációs szolgáltató kommunikációs igazgatója.

A Béke Általános Iskola a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola tagintézményeként működik. Az intézményeket vezető Tóth Lászlóné az átadó ünnepségen kiemelte, hogy az összesen hét iskolából álló intézményben a hagyományos tehetséggondozó, tagozatos oktatás mellett az utóbbi időben került bevezetésre a felzárkóztatást is segítő mozgásterápia, Sakkpalota program, és az állat asszisztált pedagógia is. E folyamat részeként vezeti be a Béke Általános Iskola a Komplex Instrukciós Programot. A program sikerét támogatják az új táblagépek, amelyek elősegítik, hogy a diákok a 21. századi követelményeknek megfelelően tanulhassanak, mondta Tóth Lászlóné.

\"A heterogén összetétel, a hátrányos helyzetű, valamint a tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók nagy száma, illetve a kiváló képességű tehetséges tanulókkal való együttnevelése-oktatása komoly kihívások elé állította tantestületünket\", indokolta az iskolaKIP-programhoz való csatlakozását Schmidtné Báló Ágnes, a Béke Általános Iskola igazgatója.„A most átvett táblagépek segítségével egy újabb lépést tehetünk a digitális kompetenciák fejlesztésének útján. Köszönjük, hogy lehetőséget kaptunk arra, hogy a tanórákat és a csoportmunkákat színesebbé és élményszerűbbé tegyük a gyerekek számára ezen okoseszközökkel!\"- mondta Schmidtné Báló Ágnes.

„Az informatikai eszközök készség szintű használata, a digitális írástudás ma már épp olyan fontos része a műveltségnek, mint az írás, vagy az olvasás.\" - mondta Leviczky Cirill önkormányzati képviselő, a kecskeméti Városstratégiai és Pénzügyi Bizottság elnöke. A Digitális iskola Program nem csupán eszközöket, hanem a képzések révén tudást is ad az iskola diákjainak és pedagógusainak, vagyis nem csupán halat ad, hanem megtanít halászni is, tette hozzá a képviselő. Emlékeztetett rá, hogy a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolájának diákjai jelentős részben hátrányos helyzetűek, így számukra különösen fontos, hogy a program hozzásegíti őket az aktív tanuláshoz.

A Digitális Iskola Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban vannak hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program, amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A módszert immár 6. esztendeje támogatja a mobil kommunikációs szolgáltató.

A KIP módszert jelenleg 17 iskolában alkalmazzák, és további nyolc magyarországi iskolában is bevezetésre kerül. A megvalósításban az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt.

(keol.hu)

Kövessen minket a Facebookon is!