Az első magyar laktózmentes mozzarella a Szarvasi Mozzarellától
A legújabb termékfejlesztés oka: a növekvő igény a laktózmentes termékek iránt
A laktózérzékenység oka a tejcukor (laktóz) lebontásához szükséges laktáz enzim nagyon alacsony szintje vagy teljes hiánya a szervezetben. A Szarvasi Mozzarella olyan mozzarellát fejlesztett, amelyet a hiányzó enzim hozzáadásával laktózmentessé tett, így a termék laktóztartalma az előírásnak megfelelően kevesebb, mint 0,1g/100g. Fogyasztásával a tejcukor érzékenyek is teljes biztonságban élvezhetik az igazi mozzarella ízt. A laktózintolerancia három főbb csoportja ismert: a veleszületett laktózintolerancia, amikor már újszülött korban is képtelen a szervezet a laktáztermelésre; az elsődleges laktózintolerancia, ami az életkor előrehaladásával fokozatosan csökkenő laktázszint miatt alakul ki; a másodlagos laktózintolerancia, amelynek esetén környezeti faktorok (pl. bélnyálkahártyát érintő fertőzéses megbetegedés) zavarják a laktáz enzim termelését. Az érintettek nagy része hazánkbanis az utolsó két típusba tartozik. A laktózintolerancia jelenléte a világban 7-20% körüli, de jelentős eltérést mutat földrajzi elterjedtsége. Előfordulása az afrikai és ázsiai népcsoportok között akár 90%-os is lehet, Európában északról dél felé haladva növekszik, a skandináv országokban mindössze 2-3% körüli. Magyarországon a felnőtt lakosság közel harmadánál jelentkeznek gyomor-bélrendszeri tünetek minimális, illetve kis mennyiségű tejtermék fogyasztása esetén.
A laktózintoleranciával élőknek megoldást nyújt – a legjobb természetes kalciumforrást – a tejet és tejtermékeket tartalmazó laktózszegény étrend. Ennek betartását az egyre szélesebb választékban kapható laktózmentes tej és tejtermékek segítik, amelyhez most a Szarvasi Mozzarella az új, laktózmentes mozzarelláival csatlakozik.
A negyedszázada működő vállalkozás – számokban
Az idén 25 éves Szarvasi Mozzarella Kft. 2015-ös árbevétele megközelítette az 5 milliárd forintot, amely az előző évi 4,5 milliárdhoz képest hozzávetőleg 8-9%-os növekedést jelent. Export részesedése 8%, amelynek legjelentősebb hányadát a román és az olasz vásárlók kiszolgálása teszi ki. A felöntőlével csomagolt, zacskós mozzarellák 2016. első negyedéves forgalomnövekedése 18% volt az előző év hasonló időszakához képest, míg a félkemény sajt kategóriába tartozó pizza mozzarella 14%-os növekedést ért el. A volument tekintve a társaság az idei évre 10% körüli növekedést tervez.