Július 24. szerda, Kincső, Kinga
Hírek, események 2016. május 18. 17:34

Új üzemrésszel bővül a kecskeméti parkettagyár

Képgaléria
Új üzemrésszel bővül a kecskeméti parkettagyár
Kecskeméti telephelyén indítja el 8,7 milliárd forintos beruházási programjának következő ütemét a győri székhelyű Graboplast Zrt., miután megkapta az építési engedélyt a 640 millió forintból megvalósuló új parkettalakkozó üzemre. A várhatóan nyár végére elkészülő gyáregységben 50 új alkalmazott állhat munkába. A termelés felfutását követően mintegy 10 százalékkal bővülhet a győri székhelyű cégcsoport árbevétele. (Fotók: Tódor Norbert)

– Kecskeméten, a parkettagyár területén új felületkezelő-üzem felépítése folyik, melyben ugyancsak vadonatúj gyártósort fogunk felállítani annak érdekében, hogy az eddigieknél több felületkezelési eljárást, anyagot, színt, mondhatnánk: szélesebb termékportfóliót tudjunk kibocsátani. Az új üzemrész létrehozásának másik célja, hogy továbbfejlesszük termékeink illeszthetőségét. Ez nagy előnyt jelent nekünk a piaci versenyben, főképpen Nyugat-Európában, ahol az installálás költsége közismerten magas. Vagyis sokkal gyorsabban, kevesebb munkaidővel lesznek fektethetők az általunk gyártott parketták, ami jelentős költségelőny a vevők számára. A gyáregység elindulásával várhatóan 225 főre bővül a Kecskeméten dolgozó jelenleg 175 fős alkalmazotti állomány. Többműszakos munkarendre térünk át, elsősorban gépbeállítókat, szak- és segédmunkásokat keresünk – válaszol kérdéseinkre Kakuszi László, a Graboplast kecskeméti gyárának igazgatója, amikor irodájában azt tudakoljuk, milyen konkrét fejlesztéseket valósítanak meg az elkövetkezendő hónapokban a dél-alföldi megyeszékhelyen.

A gyárigazgató hozzátette: Kecskeméten a Graboplast Zrt. 1997-ben kezdte el a fából készült parketták gyártását, a már évtizedek óta működő parkettagyár megvásárlásával, amit 2002-ben és 2005-ben több beruházás követett. A mostani fejlesztés – amely várhatóan idén július végén zárul le – része annak a 8,7 milliárd forintból megvalósuló programnak, melyhez a magyar kormány egyedi kormánydöntés keretében 3 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást nyújt. A fejlesztések egyik célja a győri székhelyű vállalatcsoport exportpiacainak jelentős bővítése – hangsúlyozza Kakuszi László.

– Úgy kalkulálunk – folytatja –, hogy az új termékek adta lehetőségekkel, értékét tekintve a következő évben legalább 10%-kal tudjuk emelni a jelenlegi eladási volumenünket. Olyan termékeket kívánunk gyártani, melyeket – mint eddig is – teljes egészében természetes alapanyagokból állítunk elő. Változatlanul főként tölgy, bükk és kőris fafajokkal dolgozunk, de felületüket nem csak lakkal, hanem természetes olajokkal is kezelhetjük. A fa és burkolata így olyan 100%-ban természetes anyagokból készült termékké válik, mint amilyeneket akár száz évvel ezelőtt állítottak elő.

– Ma a környezettudatos emberek a fejlett nyugati országokban ilyen termékeket keresnek. Például az úgynevezett „öregített” padlóburkolatokat, amelyek már újkorukban is úgy néznek ki, mintha nagyon régiek lennének. Ezeket különféle „felületstrukturálási” technológiákkal állítjuk elő. Igény mutatkozik irántuk. Ezek kielégítése érdekében fejlesztünk tovább.

– A „klikk” rendszerű parkettáinkat pedig már ragasztani sem kell. Az új fejlesztés a parketták végillesztésében tartalmaz újítást, amivel még gyorsabban és egyszerűbben válik fektethetővé a termék.

– Más: vannak sportpadló rendszereink is, amelyeken olyan szerkezeti és felületkezelési megoldásokat alkalmazunk, hogy nagy igénybevétellel járó sporttevékenységek is folytathatók rajtuk. Ilyeneket pár éve gyártunk, korábban ezek a termékek nem voltak még a kínálatunkban. Tehát természetes olaj, „klikk rendszer”, „öregítés”, új sportpadlók. Ezek a jövő kulcsszavai nálunk.

– És amit még megemlítenék: gyűjtőszóval az úgynevezett „extrém” parketták. Például, hogy egy világos színű bükkfa zöldre vagy barnára van festve, illetve sötétítettük. Ilyeneket nevezünk „extrémeknek”, hiszen ezek nem természetes színei a fának, de irántuk is van kereslet. Ahogy a belsőépítészek gondolkodnak, úgy alakulnak ki újabb és újabb igények.

– A pénzügyi világválság kezdetén, 2008-ban nyilván mi is vesztettünk el piacokat – idézi a közelmúltat a gyárigazgató –, de azóta ismét növekszünk. Most újra visszatérünk ezekre a területekre, és remélhetőleg 2017-re nagyobbak leszünk, mint 2008-ban voltunk.

Kövessen minket a Facebookon is!