November 24. vasárnap, Emma
Hírek, események 2008. június 8. 20:11

211 új Ökoiskola

211 új Ökoiskola
2008-ban már 354 iskola rendelkezik ökoiskola címmel, melyet azok az iskolák kapják, amelyek kiemelkedő színvonalon képviselik a környezeti nevelés és a fenntarthatóság értékeit.
Oláh Lajos, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium államtitkára és az Oktatási és Kulturális Minisztérium részéről Brassói Sándor főosztályvezető-helyettes a legmagasabb szintű állami minősítést, Ökoiskola címet adományozott 211 oktatási intézmény részére a budapesti Városmajori Gimnáziumban. Az államtitkár ismertette, hogy szakértői felmérések szerint ma már közel 100.000 diák jár ökoiskolába és mintegy 9000 pedagógus oktat ilyen iskolában. Oláh Lajos arra kérte a díjazottakat, mutassanak példát, hogy egyre több magyarországi közoktatási intézmény tűzhessen ki zöld zászlót a fenntartható fejlődés iskolájaként vagy óvodájaként. Az ökoiskola-hálózat az OECD-ENSI nemzetközi projektjeként 1986-ban indult útjára. Azóta több mint tíz országban több száz iskola lett a hálózat tagja. Az ökoiskola hálózat minden országban azonos elvek, módszerek alapján épül fel. A Magyarországi Ökoiskola Hálózat összefogja, információkkal, továbbképzésekkel, rendezvényekkel segíti azokat az iskolákat, melyek a fenntarthatóság pedagógiai értékeit helyezik működésük középpontjába. Az Ökoiskola abban különbözik egy átlagos iskolától, hogy nem csak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés elvei, hanem az iskolai élet minden területén. A hálózat nyitott minden magyarországi közoktatási intézmény számára. Az elmúlt négy év során 272 intézmény nyerte el a megtisztelő Ökoiskola címet. A 2007/2008-as pályázaton 211 pályamű nyerte el az ökoiskola címmel járó oklevelet, közülük többen megújították a korábban elnyert minősítést. 2008 szeptemberére így összesen 354 iskola rendelkezik majd ökoiskola címmel. A cím elnyeréséhez az iskoláknak munkatervet kellett összeállítaniuk az Ökoiskolák közel 90 tételből álló kritériumrendszere alapján. Ökoiskoláknak azok az iskolák nevezhetők, ahol az iskola helyi tantervében és pedagógiai programjában meghatározó szerep jut a környezeti nevelésnek, a fenntarthatóság kérdéskörének. Az iskola a szülőkkel, illetve a helyi közösséggel együttműködve részt vesz a helyi környezeti problémák vizsgálatában, megoldásában, az iskola működtetése a lehető legkörnyezetkímélőbb, illetve az iskola lehetőséget biztosít tanulói számára a tanterven kívüli tanulási formákra (erdei iskola, terepgyakorlatok, projektek) is. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium az Ökoiskolán kívül még tíz környezetnevelési és tehetséggondozási programot támogat. Ilyen a Zöld Óvoda, az Erdei Iskola és Óvoda, az Ökoiskola, a „Mérd az időt!”, a BISEL, a Globe, a Duna Ismerettár program, a Kaán Károly országos természet-és környezetismereti verseny, az Országos Szakmai Tanulmányi Verseny, és az Öko-Klubhálózat. A közel tucatnyi, évek óta működő illetve 2008-ban induló új környezetnevelési és tehetséggondozási programhoz a KvVM a szakmai mellett pénzügyi támogatást is biztosít. (Forrás: greenfo.hu)

Kövessen minket a Facebookon is!