A kecskeméti MegaLux elindult a Dél-Afrikai Köztársaságba
A Kecskeméti Egyetem járműépítő csapata idén ismét nagy feladatra vállalkozott: a tavalyi Bridgestone World Solar Challenge energiatakarékossági verseny ausztrál helyszíne után idén a Dél-Afrikai Köztársaság felé veszik az irányt. A járművet a napokban indították útnak - a szállítás körüli technikai kérdéseket járta körbe az autoapro.hu a csapat kapitányával, Kutasi Zoltánnal.
Egy szállítmányozással foglalkozó cégre bízta a csapat, hogy a MegaLux épségben elérje úti célját. Budapestről közúton viszik Brémába, ahol hajóra teszik, hogy megkezdje egy hónapig tartó útját Durban felé, ahonnan vonattal szállítják át a versenynek startjának otthont adó városba, Pretóriába. A napelemes járműnek körülbelül 15 ezer kilométert kell utaznia, a táv nagy részét hajóval teszi meg.
- Megtettük az óvintézkedéseket, alaposan becsomagoltuk a versenyautót illetve a versenyzéshez szükséges felszerelést. Lényegében egy nagy zárt utánfutóba van minden két szinten elhelyezve - mondta el Kutasi Zoltán arra a kérdésre, milyen biztonsági lépéséket tettek a sós levegő okozta rozsdásodás ellen. Hozzátette azonban, nem aggódnak a tengeri szállítás miatt, sokkal inkább az út vasúti szakaszára kellett kiemelt figyelmet fordítani. - Az összecsapódó vasúti szerelvények kárt tehetnek a járműben, ezért kellett figyelnünk a konténeren belül a biztonságos rögzítésre.
A tavalyi verseny Ausztráliában volt, akkor repülővel tette meg a távot a jármű, a csapat így már rutinosnak számít a csomagolásban. Az ausztrál út több mint ötmillió forintot emésztett fel a költségvetésből, a dél-afrikai azonban jóval barátságosabb: oda-vissza mintegy másfél millió forintba került a szállítás.
- A járművünk várhatóan szeptember 8-án érkezik meg, a csapat pedig 12-én követi. A nyolcnapos verseny 24-én kezdődik, így lesz időnk arra, hogy hozzászokjunk a jobbkormányos közlekedéshez, ugyanis végig közúton kell vezetni. Éppen ezért mielőtt megkezdjük a versenyt, a helyi közlekedési hatóság átvizsgálja a járművet, hogy megfelel-e a feltételeknek.
A World Solar Challenge verseny az energiatakarékosságról, a jármű üzembiztonságáról és a csapat kitartásáról szól. Az utat kizárólag a napenergia felhasználásával kell megtenni. Míg az ausztrál versenyen az volt a cél, hogy a távolságot a lehető leggyorsabban tegyék meg, addig ez Afrikában fordítva lesz: a legtöbb utat kell megtenni adott idő alatt. Az afrikai verseny abban is eltér, hogy itt viszonylag nagy szintkülönbséget kell legyőzni, akár 1500 métert is.
Itt pedig azt a videót nézhetik meg, amelyen Kutasi Zoltán csapatkapitány nyilatkozik az újabb kihívásról a HÍR TV-nek.