Július 23. kedd, Lenke
Hírek, események 2016. szeptember 12. 23:07 | Szerző/forrás: keol.hu

Bemutatjuk Labancz Attilát, a Kecskeméti Járási Hivatal új vezetőjét

Bemutatjuk Labancz Attilát, a Kecskeméti Járási Hivatal új vezetőjét
A bürokrácia csökkentését tartja az egyik legfontosabb feladatnak Labancz Attila, a Kecskeméti Járási Hivatal új vezetője, aki szeptember 1-jétől tölti be ezt a pozíciót. Szakmai kihívásokról, felelősségről, hivatali sárkányhajózásról beszélgettünk vele, de elárulta azt is, hogyan gondoskodik családja egészségéről.

- Hogyan fogadta a kinevezés hírét?

- Egyrészt óriási megtiszteltetésnek érzem, hogy felkértek erre a pozícióra, másrészt pedig hatalmas felelősség is, hisz a megye legnagyobb, az ország pedig egyik legnagyobb járásáról van szó. A hivatal vezetése felelősséget jelent a járásban élő mintegy 150-160 ezer állampolgár, az itt működő cégek és vállalkozások iránt, de természetesen felelősséggel tartozom minden munkatársamnak is, akikkel az elkövetkezendő időszakban együtt fogunk dolgozni. A járási hivatalhoz jelenleg 260-270 kolléga tartozik, januártól azonban tovább növekszik a létszámunk.

Nem csak a pozíció miatt éreztem megtiszteltetésnek a kinevezésemet. Büszke vagyok arra, hogy egy ilyen dinamikusan növekvő és fejlődő városért dolgozhatok. Bízom benne, hogy építő jelleggel segíthetem ezt a fejlődést, és munkám révén talán részese tudok lenni Kecskemét egy újabb sikertörténetének.

- Milyen munkaköröket töltött be korábban?

- Szakmai pályafutásomat a Magyar Államkincstárnál kezdtem, ahol a pénzügyi ágazatban dolgoztam. 2011 májusában kerültem a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalhoz, itt az egyik legnagyobb létszámú szakigazgatási szervnek, a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságnak lettem a vezetője. 2015 áprilisától pedig a közigazgatás átalításának egyik lépcsőfokaként létrejövő Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztályt vezettem. Ez több szakterület - az egészségbiztosítás, a nyugdíj, a rehabilitációs területek - összeolvadásával jött létre, valamint a családtámogatások folyósítása illetve a családtámogatási ügyek intézése is a hatáskörébe került. Ez a mintegy 240 fős főosztály a megye három nagy működési területén, Baján, Kiskunhalason, valamint Kecskeméten három telephelyen működött.

Az elmúlt években kollégáimmal közösen jó gyakorlatot sikerült kialakítanunk az új feladatok beintegrálásával, különböző folyamatok összecsiszolásával kapcsolatban. Korábbi pozícióim révén olyan szervezői tapasztalatokat szerezhettem, amelyek - reményeim szerint - kiválóan kamatoztathatóak egy nagy létszámú szervezet irányításában.

- Mit tart jelenleg a Kecskeméti Járási Hivatal legnagyobb kihívásának, legfontosabb feladatainak?

- A legfontosabb feladatunk egyrészt a hivatal működőképességének folyamatos fenntartása, másrészt a bürokráciacsökkentési, közigazgatási átalakítási folyamatokban való aktív részvétel. Úgy gondolom, hogy egy ilyen jelentős járási hivataltól elvárható, hogy élen járjon, a legjobb példával szolgáljon ezen a téren. Emellett közös feladatunk, hogy felkészüljünk azokra a szervezeti változásokra, amelyek jövő január 1-től várhatóak, és aktívan részt vegyünk az átalakításban is. 2017-től ugyanis az eddigi megyei hatáskörök egy része a járási hivatalokhoz kerül, ami elsősorban a kecskeméti járási hivatal számára számos többlet feladatot jelent, és természetesen többlet létszámot is igényel.

A kormányhivatal és a járási hivatalok mindig is elláttak olyan feladatokat, amelyek az adott időszakban a kormány kiemelt célkitűzési közé tartoztak. Így a járási hivatal aktívan részt vett a tanyavillamosítási felmérésben kora tavasszal, de kivették a részüket munkatársaink a földárverések lebonyolításában is. A kormány által október 2-ra kezdeményezett kvóta népszavazásra készülve pedig a járásban élők tájékoztatása lesz a hivatal feladata. 

- Milyen célokat tűzött ki, amikor átvette a hivatal vezetését?

- Kormányhivatali pályafutásom alatt a maximálisan ügyfélközpontú, az egyes területek együttműködésére építő főosztályt igyekeztem működtetni. Úgy gondolom, hogy itt sem lehet más az alapvető célom. Nagy támogatója vagyok az elektronikus ügyintézés minél szélesebb körben történő bevezetésének. A járási hivatal vezetőjeként is szorgalmazom majd ezt a törekvést.

- Hogy teltek az első napok?

- A szokásos protokoll szerint. Megtörtént a feladatok átadása-átvétele, az elmúlt napokban találkoztam a járás településeinek polgármestereivel is. Mivel a főosztály és a járási hivatal között eddig is több kapcsolódási pont volt, így nem vadidegenként érkeztem ide. Számos közös munkában vettünk részt eddig is, és bízom benne, hogy ez így lesz a jövőben is. Szeretem gyorsan megismerni a kollégákat, átlátni a munkafolyamatokat. Előbbire szeptember 2-án már lehetőségem is nyílt az Összetartás Napján.  Kihelyezett munkaértekezlet keretében a Benkó Zoltán Szabadidőközpontban töltöttünk el egy kellemes napot sportrendezvényekkel, játékokkal. Csapatépítés szempontjából is remek alkalom volt, hiszen a sárkányhajózást is kipróbálhattuk. Így a kollégáim megtapasztalhatták, hogy egy hajóban eveztünk.

- Mi jelenti az ön számára a munka utáni kikapcsolódást?

- Feleségemmel közösen neveljük két fiunkat, egyikük hat-, másik pedig tízéves. Ha munka után marad némi szabadidőm, azt igyekszem a családom körében minél tartalmasabban és aktívabban eltölteni. Ebbe belefér egy közös biciklizés, egy mozi, társasjáték vagy bármilyen kirándulás, de akár a családi  gombfocizásba is beszállok. Ha valami véletlen folytán még ezután is marad egy kis időm, akkor szívesen kertészkedem. Múlt hétvégén például homoktövist szüreteltünk a közös kertünkben. Szörpöt, sűrítményt és szárított homoktövist készítünk a gyümölcsből, ami erősíti majd a családom immunrendszerét. Így remélhetőleg plusz erőt kapok a munkámhoz is.

(hiros.hu)

Kövessen minket a Facebookon is!