5letbőlJÖVŐ! – Játékos út a gazda(g)sághoz
A 10. és 11. évfolyamos kecskeméti diákok számára meghirdetett verseny fővédnöke Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere, aki elmondta:
- Nagy öröm számomra, hogy az AIPA Kft. felvállalta egy ilyen típusú vetélkedő megszervezését. Városvezetőként és családanyaként egyaránt látom azt, hogy a megalapozott pénzügyi ismeretek mennyire fontosak a mindennapokban. A stabil költségvetéshez – legyen szó egy háztartásról, egy vállalkozásról, vagy akár egy városról – olyan tudás kell, amelynek megszerzését nem lehet elég korán kezdeni. Ha jobban belegondolunk, szülőként is lényegében erre neveljük gyermekeinket, például azzal, hogy a zsebpénzt meg kell tanulniuk kezelni, beosztani. A körülöttünk zajló gazdasági változások új kihívás elé állítottak bennünket. Ezért is nagyon fontos, hogy felnőhessen egy olyan generáció, amely már nem kerül adósságcsapdába, amelyet nem lehet magas hozammal kecsegtetve átverni, és amely képes pénzügyeit stabilan tartani, saját maga, a családja, és az egész ország gazdasága érdekében. A kecskeméti egyetemen elindult a gazdálkodási és menedzsment alapszak, ahol egy új típusú, a jelen kihívásainak megfelelő képzés kezdődött. Ez a vetélkedő pedig a még fiatalabbakat, a középiskolásokat célozza meg, akik játékos formában ismerkedhetnek meg a gazdasággal, a gazdálkodással, és reményeink szerint kedvet kapnak akár ahhoz is, hogy e területet hivatásukká válasszák.
- A vetélkedő célja, hogy a fiatalok szabadon választott mentoraik – sikeres vállalkozók – támogatásával, valamint könnyen érthető szakmai tartalmak segítségével a vállalkozói készségeket csapatban és saját ötleteiken keresztül tanulják meg – foglalta össze a kezdeményezés lényegét Csapó Ágnes, az AIPA Kft. ügyvezetője. - A program a diákokat a vállalkozói lét megismerésétől az ötletgenerálás fogásain és a tervek részletes kidolgozásán át – többféle üzleti modellt megismertetve – egészen a piacra lépésig vezetik el. Ugyancsak fontos szempont, hogy a diákok vállalkozói készségein kívül önismeretük és társas kompetenciáik, főként az együttműködési, prezentációs készségük, valamint pénzügyi kultúrájuk is fejlődjön. A helyi vállalkozói érából érkező mentorok bevonásával nem titkolt célunk, hogy megteremtsük egy szélesebb körű társadalmi felelősségvállalás lehetőségét, és elősegítsük, hogy a generációk átadják egymásnak a tudásukat, hiszen küldetésünknek érezzük a magyar társadalom szemléletformálását, a hazai vállalkozókkal szemben tapasztalható kissé negatív attitűd megreformálását, valamint hogy a diákokat önismeretre, gyakorlati szemléletre tanítva segítsünk nekik dönteni a pályaválasztásban.
A Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány azonnal a kezdeményezés mellé állt.
- Alapítványunk Alapító Okiratában meghatározott céljaink között szerepel „Bács-Kiskun megyében, kiemelten Kecskeméten a közgazdasági, pénzügyi szakemberképzés támogatása, elősegítése”, illetve a „nevelés, képességfejlesztés, ismeretterjesztés” – fogalmazott Varga László, a Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány Kuratóriumának elnöke. - Mind a képességfejlesztést, ismeretterjesztést mind pedig a szakemberképzés támogatását nem lehet elég korán kezdeni, ezért is hirdet az alapítvány minden tanévben kétszer is középiskolásoknak szóló pályázatot. És éppen ezért vettük örömmel az AIPA Kft. kezdeményezését, amely ugyanezt a korosztályt célozza meg. A pénzügyi ismeretek fontosságát napjainkban nem szükséges magyarázni. Az AIPA programja azonban ezen is túlmutat, mert a pénzügyek mellett a vállalkozói ismeretek szélesítését és a vállalkozókedv kialakítását tűzi ki célul. A PADMA számára azért fontos ez a verseny, mert azt a korosztályt szólítja meg, amelyből a Pallasz Athéné Egyetem gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatói és a jövő gazdasági szakemberei lehetnek.
A versenyre 2017. január 27-ig jelentkezhetnek a kecskeméti középiskolák 10. és 11. osztályának ötfős csapatai a projekt weboldalán (www.5letboljovo.hu) keresztül. A tagok járhatnak egy osztályba, de vegyes csapatok is indulhatnak. Nem követelmény az előzetes vállalkozási ismeret, hiszen a cél pontosan az, hogy a fiatalok megszerezzék azokat. A vetélkedő kétfordulós, és a legjobb ötlettel előálló csapat tagjai pénzjutalomban részesülnek, melynek segítségével akár meg is valósíthatják a játékos formában már felépített vállalkozásukat. A legügyesebb versenyzőket további díjakkal, elsősorban tudásfejlesztő eszközökkel, szolgáltatásokkal ösztönözik majd megszerzett tudásuk hasznosítására.