Merész András vezetésével tanítanak gyerekeket úszni a KESI vízilabda edzői
A 2017. június 15-ig szóló megállapodás értelmében a hét meghatározott napjain, az első tanórában folyik a gyerekek úszásoktatása. A megállapodás alapját a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 27. § (11) bekezdése biztosítja, amely szerint a mindennapos testnevelést hetente legfeljebb két óra időtartam úszásoktatással lehet kiváltani. Az úszásoktatást a Kecskeméti Sportiskola vízilabda szakosztály edzői végzik.
Szenes Márton, a Hírös Sport Nonprofit Kft. ügyvezetője fontosnak tartja az együttműködési megállapodást. Szavai szerint „egy megállapodás akkor jó, hogyha mind a két félnek jó. Ha az iskola oldaláról nézzük, akkor egyrészt egy kiterjedt lehetőséget biztosít a számukra, hogy a diákjaik ténylegesen megtanuljanak úszni, másrészt segít a testnevelés órák nagy számának a lebonyolításában. A mi részünkről fontos, hogy az oktatás az uszodának a kihasználtságát növeli. Fontos hozzátenni, hogy nagyon magas az uszoda átlagos kihasználtsága, de napközben, amikor az aktív emberek dolgoznak, illetőleg az iskolások tanórákon vannak, akkor vannak szabad pályák a Fürdőben. Az úszásoktatás ezen az időszakon belül valósul meg, így tudjuk növelni az uszoda kihasználtságát is. Ezt a megállapodást egy első lépésnek szánjuk ebbe az irányba, amelynek folytatása is lesz. Ezzel azt a magunk által kiemelten támogatott célt is segítjük, hogy minél több gyermek tanuljon meg úszni, majd egyre többen válasszák az úszást és a vízilabdát sportágukká".
Mészáros Katalin, a Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Lánchíd Utcai Sport Általános Iskolájának tagintézmény-vezetője így értékelte az együttműködést: „Iskolánk köznevelési típusú sportiskola, ami azt jelenti, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság is támogatja az itt folyó utánpótlásnevelést. Az idejáró közel ötszáz gyermekből több mint kétszázan ebben a sportiskolai rendszerben tanulnak. Az iskola fő profilja az atlétika, amely sportághoz kiváló szakembereink vannak. A tavalyi évben a Diákolimpiai versenyrendszerben iskolánk az ország negyedik legjobb iskolája volt, de az első tízben hosszú évek óta ott vagyunk. A vízilabdával úgy kerültünk kapcsolatba, hogy megkeresett bennünket Merész András, a KESI vízilabda szakosztályának a vezetőedzője. A kapcsolatfelvétel után megkérdeztük a szülőket az úszásoktatásról, kiderült, nagy igény van rá, mert 495 tanulónkból 238 tanuló jelentkezett. A gyerekek csoportokba vannak beosztva, hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön mennek az első két órában úszni. Ehhez igazítottuk a tanrendjüket. Ott kezdik a napjukat, utána jönnek iskolába és folytatják a tanórákat. Ha nem is lesz minden gyerekből vízilabdázó, legalább megtanulnak jól úszni, de már vannak visszajelzéseink arról, hogy többen szeretnék a vízilabda sportágat választani. Ez az együttműködés egyedülálló a városban, mert információink szerint, csak a Lánchídban van szervezett úszás, vízilabda oktatás."
Merész András, a Kecskeméti Sportiskola vízilabda szakosztályának vezetőedzője, az együttműködés kezdeményezője így fogalmazott: „Amikor Kecskemétre érkeztem és felmértem a vízilabda szakosztály helyzetét, elhatároztam, hogy a tovább lépés érdekében a helyi iskolákkal szorosabb együttműködés kialakítását fogom kezdeményezni. Szinte mindegyik iskolánál nyitottak voltak az egyeztetésre, végül két ok is adott volt, amiért a Lánchíd Utcai Általános Iskolával kötöttünk először megállapodást: a földrajzi közelsége az uszodához, valamint az, hogy az iskola sporttagozatos, így eleve volt egy megállapodása a Hírös Sport Kft-vel.
Én azt remélem, hogy az úszásoktatásban részt vett gyerekek 10 százaléka rövid időn belül visszajön vízilabdázni. Ekkor mi már nagyon jók vagyunk. Az általunk megcélzott korosztályok, a második, harmadik, negyedik és ötödik osztályosok. Ha ezekből a korosztályokból tudunk gyerekeket behozni a medencébe, akkor sikeresek lehetünk. A vízilabda alapja az úszás. Az úszásoktatás foglalkozásainak a fele kifejezetten az úszás technika megtanulására irányul, a másik fele pedig vízilabda. A legkisebbek is, akik egyáltalán nem tudnak úszni, már az első órán kapnak labdát és lesz sapkájuk is, mert szeretnénk megszerettetni velük a vízilabdát.
Az én sportolókról alkotott elképzelésem szerint, ha a gyerekek minél széleskörűbben képzettek, annál jobbak lesznek egy adott sportágban. Én nagyon szeretném, hogy ez a megállapodás csak az első lépés lenne egy hosszú és nagyon komoly úton."