Nívós elismerés a Félegyházi Pékségnek – Design Management Díj 2017 Elismerő oklevél
A Magyar Formatervezési Tanács az idei évben a kiskunfélegyházi székhelyű családi vállalkozást is méltónak találta a 2017-es Design Management Díj elismerő oklevelére. Az elismerést a többi kiváló díjazottal együtt a Magyar Formatervezési Díjak átadásával egy időben egy nagyszabású gála keretében Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Dr. Luszcz Viktor, a Magyar Formatervezési Tanács elnöke adták át a budapesti Design Hét nyitóeseményén.
A száz százalékéban magyar tulajdonú Félegyházi Pékség Kft., közel kilencven üzlettel, és majd ezer alkalmazottal működő családi vállalkozás több mint 13 éves sikeres működését követően, 2014-ben döntött a márka teljes egészének megújításáról. Az arculat mellett a cég elnevezését, az üzletek kialakítását, a termékek csomagolását, a gépkocsiparkot, a kommunikációs csatornákat, sőt a fejlesztési stratégiát is gyökeresen átalakították, amelyet most a Magyar Formatervezési Tanács is elismert.
A bíráló bizottság értékelése szerint örömteli, hogy Magyarországon az elmúlt években számos tudatos fejlődési filozófiával, friss arculattal rendelkező magáncég jelent meg a lakossági fogyasztás piacán, amely az egyediségre, a tudásra, a magas színvonalú termékek előállítására, a tudatos vállalatszervezésre épít. Ez a megközelítés a 2000-es évektől egyre erőteljesebben jelen van a hazai pékáru előállítás és forgalmazás piacán éppúgy, mint az élelmiszer-gazdaság más területein.
A Félegyházi Pékségnél a desing tudatos alkalmazásával megvalósították azt, hogy valamennyi értékesítési egység nem csupán boltként funkcionál, hanem érzésekre és érzelmekre hat a vele kapcsolatba kerülő, az adott helyiségbe belépő vásárlóval. A társaság üzletei kialakításánál tekintettel van az adott város, az adott építési mikrokörnyezet sajátosságaira, stílusból, illetve korszakból eredő jellemzőire. Célja, hogy megszerettesse környezetünket, új szemléletű szolgáltatásaival kiemelje az adott értékesítési egységet.
A Piknikség teljesen új szemléletű; bár kétségtelenül a nosztalgikus hatásokra és az emberek, a vásárlók ilyen irányú igényeinek kielégítésére koncentrál, szélesebb körű szolgáltatást nyújtó közösségi találkozópontként is működik.
A dinamikusan fejlődő vállalkozás példaértékű, gyors sikert ért el, kiterjedt értékesítési lánc felépítését valósította meg több mint 36 városban való jelenléttel.