Kutatás: a magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő
A kutatás eredményeiről F. Takács István, az F2F Coaching vezető tanácsadója úgy fogalmazott: a csak online kommunikáció miatt elvész valami a fiatalok érzelmi intelligenciája, empátiás készsége fejlődéséből. Kimarad a valódi közösségi kommunikáció, amelynek rengeteg nem verbális eleme van, a többi között testtartás, tekintet, gesztusok, amelyek online kommunikációval nem tanulhatók - fűzte hozzá.
Kitért arra is: mivel az online térben szocializálódnak, saját énjüket, egójukat mindig úgy kommunikálják, ahogy ők szeretnék, és ennek lehet következménye az én felértékelődése, "egoisztikus, narcisztikus" viselkedés. Kutatások alapján ez oda vezethet, hogy az adott ember sokkal később lesz kompromisszumkész, ami pedig egy kiegyensúlyozott párkapcsolatnak is alapvető feltétele.
Az Y generációhoz az 1980 és 1995 között, a Z generációhoz pedig az 1996 és 2007 között születetteket sorolják.
(MTI)