Július 20. szombat, Illés
Hírek, események 2017. október 16. 20:35 | Szerző/forrás: kecskemet.piarista.hu

Piarista Ifjúsági Találkozó Krakkóban

A krakkói őszi piarista ifjúsági találkozókat 17 esztendeje szervezik meg a lengyelek. A magyar piaristák pedig hat éve kapcsolódtak be a rendezvénybe: idén is minden magyarországi piarista középiskolából voltak részvevő diákok, összesen 120-an. Kecskemétről tizennyolcan utaztak Lengyelországba.

A háromnapos találkozó elején és végén is hosszú utazásban volt részünk - írta meg a kecskemet.piarista.hu portál. A csodás tájak viszont kárpótoltak bennünket a fáradalmakért: Duna-kanyar, Börzsöny, a régi piarista helyek Szlovákiában: Korpona, Rózsahegy; a sí-paradicsom: Donovaly (itt egy nagyobb sétát is rendeztünk), Árva vára... az őszi pompába öltözött erdők-hegyek is gyönyörűek voltak.

Péntek este 5 körül értünk Krakkóba. A regisztráció és a vacsora után egy kiadós ismerkedős programot követően szentségimádásra mentünk, majd a magyar szekcióban tartottuk lefekvés előtti imádságunkat. Másnap a reggeli után rekollekciós előadáson vettünk részt, amit kiscsoportos beszélgetések követtek. Ennek témái voltak: hitünk megélése piarista módon, közösségben (az ezzel kapcsolatos tapasztalatainkat osztottuk meg egymással). Ebéd után a középkori Krakkó magával ragadó látványosságaival ismerkedtünk: Wawel vára, Mária bazilika, Posztócsarnok, Szent Flórián-kapu, barbakán, a Piarista utca és templom, a város csodaszép középkori utcácskái... Este, a közös szentmise és vacsora után könnyűzenei koncerteket hallhattunk diák-együttesek előadásában, majd következett a korábbi találkozókról már jól ismert "Christian party" zenés-táncos rendezvénye. A szombat este is szentségimádással végződött, ahol a végig kitartó diákok személyes szentségi áldásban részesülhettek.

Vasárnap az összepakolás és a reggeli után a város egyik nagy plébániatemplomában gyülekezett a találkozó kb. 600 főnyi résztvevője záró szentmisére. Ezen megemlékeztünk Faustino Míguez szentté avatásról, mely erre napra esett és Rómában zajlott. A záróáldás előtt meghívtuk a lengyel piarista diákokat a következő egy hetes, nemzetközi Piarista Ifjúsági Találkozóra (Piarist Youth Meeting - PYM), melynek 2018-ban a nagykanizsai Piarista Iskola ad majd otthont (július 23-29.).

A mise után a diákok elbúcsúztak egymástól, Krakkó városától, és dél körül elindultunk vissza, Magyarországra.

A találkozó kecskeméti diákjai voltak: Tóth Zsófia (10a), Keserű Csaba (10a), Micsinai Milán (10a), Drozdik Péter (11b), Kisjuhász Máté (11b), Jászgulyás Ádám (11b), Boromisza Bence (11b), Barna Regina (11b), Tóth Vanda (11b), Kiss Zsófia Lili (11b), Babák Blanka (11b), Zsikla Eszter (12a), Danka Anna (12a), Nagy Anna (12b), Kóczán Kristóf (12b), Hajnal Bendegúz (12b), Virágh Pál Boldizsár (12b), Jászgulyás Attila (12b).

A találkozó kísérőtanárai voltak: Böszörményi Géza SchP - Nagykanizsa, Baloghné Horvát Adrienn - Nagykanizsa, Vass Bálint SchP - Vác, Keserű György SchP - Szeged, Jusztinné Nedelkovics Aliz - Szeged, Takács Péter - Szeged, Nagy Attila SchP - Kecskemét, Valaczka János Pál SchP - Göd, Budapest, Tóth Péter - Göd, Bukta Ildikó - Mosonmagyaróvár.

Kövessen minket a Facebookon is!