Kecskemét közgyűlésének októberi döntései
Módosította a közgyűlés a Településszerkezeti Tervet és a Helyi Építési Szabályzatot. A szokásos éves felülvizsgálat ez alkalommal is a lakosságtól és a vállalkozásoktól érkezett jelzésekre, illetve a jogszabályi változásokra épül. A legjelentősebb módosítás, hogy a zártkerti művelés alól kivett, és a lakóépület építésére alkalmas, 3000 négyzetmétert elérő telekméret esetén a beépíthetőség a jövőben 5 százalék lesz.
Új önkormányzati rendeletet alkotott a közgyűlés a hirdető- és reklámberendezések, hirdetmények elhelyezésére és szabályozására. Ennek előzménye, hogy a jogszabályhoz igazodva még szeptemberben megszületett a településképi rendelet, amelynek követelményei a reklámhordozókra is kiterjednek. A két új rendelet elfogadásával megteremtődött a magasabb szintű jogszabályokkal való összhang is.
Szintén módosította a grémium Kecskemét Megyei Jogú Város Integrált Településfejlesztési Stratégiáját (ITS). A döntést indokolta, hogy az ITS még 2014-ben készült el, az elmúlt három évben azonban olyan jelentőségű változásokon ment át a város (uniós források felhasználásának további lehetőségei konkrét programokban, kiemelt kormányzati támogatások a Modern Városok Program keretében), amelyek új igényeket fogalmaztak meg az infrastruktúra és a szolgáltatási háttér fejlesztésével kapcsolatosan. A véleményezési dokumentációt a Kecskeméti Városfejlesztő Kft. készítette el.
Az ITS-ből kitűnik az is, hogy Kecskeméten jelenleg a különböző szervezetek, intézmények, gazdasági szereplők körében összesen 460 nyertes pályázatot tartanak nyilván. A Modern Városok Program, a TOP, a város kötelező, vagy önként vállalt feladatait segítő fejlesztések összértéke meghaladja a 170 milliárd forintot. Becslések szerint 2023 végéig Kecskeméten mintegy 800 milliárd forint értékű fejlesztés valósul majd meg.
A stratégiai dokumentum elérhető IDE kattintva.
* A Kecskeméti Közgyűlésen beszámolt munkájáról a Kecskeméti TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft is, mely látványos installációkkal is készült a Városházán a mai napra.
Újabb támogatási kérelmet nyújtott be az önkormányzat a volt Rudolf-laktanya fejlesztésére. A tervezett projekt költsége 1,3 milliárd forint, amelyből mélygarázs és közmű-infrastruktúra épülne. Sikeres pályázat esetén, a Rudolf-laktanya területén úgy alakulhat ki a parkolási lehetőség, hogy a zöldfelület nagysága is megmaradhat.
A hulladékgazdálkodási rendszer országos átalakulásához illeszkedően Kecskemét önkormányzata az elmúlt hónapokban több döntést is hozott. Ez alkalommal jóváhagyta a Városgazdasági Kft. és a Kecskeméti Regionális Hulladéklerakó Közszolgáltató Kft. (KRKH) egyesülését oly módon, hogy a KRKH Kft. beolvad a Városgazdasági Kft-be.
A hulladékgazdálkodást érintő átalakulások és döntések általános célja, hogy a feladat ellátása magánérdekektől mentesen, nonprofit módon történjen.
Hozzájárult a közgyűlés ahhoz, hogy a Hírös Sport Kft. többségi tulajdont szerezzen abban a gazdasági társaságban, amelyet a Kecskeméti Labdarúgó Club KTE Sportiskola alapít. A Kecskeméti Labdarúgó Akadémiát működtető egyesület arra vállalt kötelezettséget: minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy már jövőre jogosult legyen sportfejlesztési program benyújtására, ezáltal a TAO-támogatások fogadására. A cél az, hogy akadémiai szintű képzés és versenyeztetés valósuljon meg.
Október 29-én véget ér a hétvégi éjszakai autóbusz járatok és a 21D jelű járat üzemeltetésének próbaidőszaka. A július 1. óta végzett utasszámlálások azt mutatták, hogy valójában mindkét járatra igen csekély az igény. Ezért a közgyűlés úgy döntött, hogy október 30-tól az éjszakai járatok közül három marad: a 91E jelű járat szabad és munkaszüneti napokon 1.30-kor és 2.50-kor indul majd a Széchenyi térről, a 95E jelű járat pedig 2.10-kor indul a Széchenyi térről.
A 21D vonalon a Mercedes üzem kérésére indultak a próbajáratok, az utasszámlálás alapján azonban látható, hogy az igénybe vevők száma nem nőtt, az utasforgalmat képesek kiszolgálni az azonos útvonalon és időben közlekedő regionális járatok, ezért szükségtelen fenntartani párhuzamosan a helyi járatokat is.