December 8. szerda, Mária | EUR: 365; USD: 324; CHF: 351
Hírek, események 2021. október 13. 12:15

Hári Ernő, a KeKo igazgatója előadást tartott a Wojtyla Házban

Képgaléria
Hári Ernő, a KeKo igazgatója előadást tartott a Wojtyla Házban
A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője az elmúlt időszak fejleményeiről számolt be a Wojtyla Barátság Központ gondozottjainak tartott szerdai előadásában. (Fotók: Mátyus István)

A helyi tömegközlekedésért felelős szakmai vezető hangsúlyozta, munkája során maximális pozitív hozzáállást tapasztal mind a városvezetés, mind a szolgáltatást végző Inter Tan-Ker Zrt. részéről.

A korábbiakhoz képest jelentős változás, hogy nagymértékben csökkent az utaspanaszok száma, ugyanis elsősorban igényeket, észrevételeket fogalmaznak meg a bejelentők. A módosítási javaslatokat a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. a környéken lakó utasok bevonásával alaposan megvizsgálja, majd dönt a vonatkozó kérelemről – mutatott rá Hári Ernő.

Konkrét eredményekről is beszámolt a szakember.

– Például a Széchenyivárosból reggel és délután csúcsidőben immáron öt percenként járnak buszok. Ahogy bővül a menetrend, úgy növekednek az igények. Tehát igenis mutatkozik kereslet a helyi tömegközlekedés iránt, de a költségoldalt is nézni kell. Azokon a területeken érdemes fejlesztenünk, ahol több utasra számíthatunk. Ezen felül most már utazástervező alkalmazás és mobiljegy-vásárlási lehetőség is rendelkezésre áll – jegyezte meg a közlekedési vállalat első embere.

Kérdésre válaszolva elmondta, már készülnek a hatástanulmányok az elektromos autóbuszok beszerzésére vonatkozóan. Alapvető probléma, hogy ezen járművek vételára rendkívül magas; pillanatnyilag 140-180 millió forint között mozog. Emellett az áramtermelés- és vételezés lehetőségét is meg kell teremteni, ami nagyon költséges. Ráadásul az energiaárak idén drasztikusan emelkedtek. Arra úgyszintén célszerű gondolni, hogy négy-öt év elteltével az e-autóbuszokban lévő akkumulátorokat muszáj kicserélni, ami jelenleg 48 millió forintot kóstál blokkonként. Mindezek tudatában érdemes teljesen elektromos buszok vásárlásában gondolkodni – hangzott el.

Arról is beszámolt Hári Ernő, hogy a jelenleg futó hibrid autóbuszokat 2023 és 2025 között újakra kívánják cserélni, mert a felújítás nem gazdaságos. Napjainkban 120 buszsofőrt alkalmaznak. E tekintetben várólista alakult ki, „tehát amikor a helyzet megkívánta, minőségi cserét hajtottunk végre”. A sorban állást nem a magasabb bérek idézik elő, hanem a helyi közlekedési cégnél tapasztalható higgadt légkör. Amióta pedig átvette a város a helyi tömegközlekedést, mintegy 100 millió forintos megtakarítást sikerült elérni az új cégnél. Az Inter Tan-Ker Kft. tulajdonosa 74 százalékban a MOL, ami egyet jelent a megfelelő tőkeerővel és a megbízhatósággal.

A beszámoló végén a Wojtyla 15 – Csoda és misszió című kötet egy példányát vehette át Hári Ernő Farkas P. Józseftől, a Wojtyla Ház alapító-igazgatójától.

 

 

 

Kövessen minket a Facebookon is!

Címkék: Szegények Akadémiája