A városházáról jelentjük: Kecskemét a világ közepe
Kitüntetések átadása, az elismerteknek szóló gratulációk és a pezsgőzés jó bevezetője volt egy nagy várostörténeti jelentőségű találkozásnak, a mai kecskeméti közgyűlésen. A városunkra bizalommal tekintő stuttgarti multi a minőség márkája, a Mercedes, elküldte hozzánk - képviselőink elé - Michael Frieß urat, a gyár ifjú ügyvezető igazgatóját. A napirend előtti felszólalások az ő korszakhatárt jelentő monológjával kezdődtek. Mindenki figyelt, fegyelmezett volt. Választottak és a vendégek tudták, hogy ami következik, súlyos, nagy dologról szól: a Mercedes Daimler konszern kecskeméti alapvetéséről.
A fiatalember kedves, hízelgő szavakkal kezdte, mint aki jól tudja, hogy a legfontosabb a szónoklatban a szimpátia, a jó akarat megszerzése. Kodály, barackpálinka és Mercedes - egyenlőségjelet tett a három név közé, hiszen mindhárom a magas minőségről árulkodik. A német világmárka elöljárói az első birodalmon kívüli gyárukat Európában Kecskemétre tervezik, mint mondotta az ügyvezető igazgató: a világ közepére.
A nyilatkozatból jól kitűnt, hogy ma már konkrét és precíz programterv áll rendelkezésre a beruházóknál. Így aztán kizárt, hogy Michael Frieß úrnak Háry János módjára kell eltávoznia, úgy, hogy nem tudja teljesíteni a projekt célkitűzéseit. (A Kodály daljáték főszereplőjét maga idézte megvillantva, hogy készült erre a találkozásra.) Világbajnoki teljesítménynek mondta, és kiemelte dr. Zombor Gábor, dr. Metzinger Éva, Szemereyné Pataki Klaudia munkáját, a gyárterület telkének igen gyors kialakítását, a tulajdonjogok rendezését, átírását. (Az említett főszereplők ettől az úrtól jelképes díjat is kaptak a barátság kifejezéseként.)
Nagyon sok a feladat, mondotta Michael Frieß úr. Nagy ütemben folyik a tervezés Stuttgartban, és néhány hét múlva a földmunkák is elindulnak, megkezdődik a területrendezés, a jövő hét közepén pedig a magasépítés. 2010 derekán lesz a gyár műszaki bázisának felszerelése, és 2011 közepén jön le a futószalagról az első prototípus, a kecskeméti Mercedes-ből. Mindehhez persze, a háttértevékenység is fontos, a humán csapat felépítése, képzése és továbbképzése, a kvalitásos munka, a csapat megteremtése. Az igazgató elárulta, hogy tanulni kezdte nyelvünket, mert a 2011-es gyáravatón, már érthető magyarsággal szeretné köszönteni a kecskemétieket.
Dr. Brúszel László, az MSZP frakcióvezetője a társadalmi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozta hozzászólásában. Azt, hogy a kecskemétiek fontosnak találják, hogy tudják, mi is történik a város déli részén. És persze azt is kívánják tudni, hol kapcsolódhatnak munkaerőként, támogatóként, szimaptizánsként a Daimler Benz ügye mellé.
A Mercedes, mint a válaszból kiderült, a gyártelepen és a városban is szeretne egy információs irodát kialakítani, ahol a város lakói folyamatosan tudják követni, hol is járnak a programban. Ma azonban csak féligazságokról szólna a tájékoztatás, mert a tervezők még nem végeztek, nincsenek pontos adatok, döntések, de a beruházók nagyon fontosnak találják a személyes kapcsolatokat, és azt akarják, ha elkészül a gyár, magáénak tudhassa a város. Kohajda László képviselő érdeklődött, hogy elektromos üzemeltetésű, korszerű újratermelődő energiákkal működő autókat gyártanak-e Kecskeméten. A válasz szerint, a Daimler élen jár a modernizációban, ilyen járművek gyártásával a jövőben nagyobb arányban foglalkoznak majd. Amolyan top téma ez a cégnél, de hogy hol gyártják ezeket az autókat, arra ma még nem lehet konkrét választ adni.