November 25. hétfő, Katalin
Hírek, események 2008. október 30. 13:55

A városházáról jelentjük: A reklámnál kicsit reklamáltak

A városházáról jelentjük: A reklámnál kicsit reklamáltak
A Kecskeméti Közgyűlés még 2007-ben döntött arról, hogy a közterületek reklám célú hasznosítására vonatkozóan külső vállalkozót bíz meg. A közbeszerzési eljárást egy Nagykovácsiban székelő cég, az Euro Publicity Kft. nyerte meg, mely hosszú évek óta foglalkozik bel- és kültéri reklámhálózatok üzemeltetésével, miközben reklám és marketing tanácsadás területén országos tapasztalatokat szerzett. A cég 2006-tól tulajdonosa a korábban a Free Reklám Kft. által telepített reklámhordozóknak. Ennek megfelelően, több száz citylight típusú berendezést üzemeltet az ország egész területén. A város ezzel a céggel koncessziós szerződést kíván kötni, s ezt taglalták a mai közgyűlésen városatyáink.
A cég lenne az egész város reklámpalettájának rendszergazdája. A feladatuk a város területén az illegálisan és legálisan elhelyezett reklámhordozók feltérképezése, illetve modell készítése arra vonatkozóan, hogy egységes arculatú reklámhordozók jelenjenek meg. A hasznosítható reklámfelületekre vonatkozó tervezés a közgyűléssel együttműködően, a hirdető- és reklámberendezések karbantartása, szükség szerinti javíttatása. A cég segítséget fog nyújtani városi rendezvények reklámtevékenységeivel kapcsolatban is. Jelenleg folyamatban vannak a felmérések arra vonatkozóan, hogy hol vannak olyan helyek, ahol a városképet legjobban befolyásoló hirdetőeszközök elhelyezhetők. A cég mentesül a közterület foglalási díj megfizetése alól. Dr. Zombor Gábor polgármester elmondta, hogy az előzetes szerződés aláírására már sor került, de a végleges szerződést decemberben kötik meg, a mai közgyűlésen elhangzott javaslatok alapján. Na, erre felébredtek az álmos gombnyomogatásból a testület tagjai. Dobos József azonnal kérdőre vonta a polgármestert, hogy hány pályázó jelentkezett, és miért nem oldhatja meg helyi cég ugyanezt a feladatot. A polgármester válaszában kitért arra, hogy a közgyűlés már korábban döntött külsős bevonásáról, és tájékoztatott, hogy egy pályázó volt, aki országos referenciái és tapasztalatai alapján alkalmasnak ítéltek a feladat elvégzésére. Cél az, hogy rend legyen a közterületen, és egységes kép alakuljon ki. Dr. Adorján Mihály támogatásáról biztosította a polgármestert a téma vonatkozásában. Marczi Albert pedig felvetette, hogy a társasházak oldalán elhelyezett óriás reklámok vonatkozásában milyen költségek terhelnék a társasházakat (lásd: közterület foglalási díj). Erre az Euro Publicity Kft. képviselője kijelentette, hogy mivel magánterületen vannak ezek a plakátok, díjmentesség vonatkozik rájuk. A cég képviselője elmondta azt is, hogy mindenképpen fontos a város számára, hogy az ide érkezők milyen benyomással távoznak, s a városnak tisztában kell lennie azzal, hogy hol vannak reklámhordozók. Ennek felmérésére ők felelősséget vállalnak. Dr. Brúszel képviselő aggályosnak tartotta, hogy a város 17 millió forintot (+ÁFA) ad a koncesszornak, és javasolta, hogy a koncesszor ne helyezhessen ki saját belátása szerint reklámhordozókat, hanem csak a közgyűlés által elfogadott helyekre és modellnek megfelelően. Dr. Zombor Gábor felvázolta a stációkat a szerződés aláírásával kapcsolatban: egyetértés, felmérés, modell elfogadása, a közterületi reklámhordozókra vonatkozó rendelet módosítása. Javaslatot tett arra is, hogy a társasházakkal és a főtéri kandeláberekkel kapcsolatos felvetéseket vegyék bele a szerződésbe. És ezzel máris kihunyt a vita lángja, a városatyák a módosító javaslattal elfogadták a koncepciót, enerváltan nyomogatva ismét a gombokat. Azt, hogy miért nem helyi cég kapta ezt a zsíros melót, már nem firtatta senki.

Kövessen minket a Facebookon is!