Új tévéreklám-kampány: ne a televízió nevelje a gyereket
Ne a televízió nevelje fel a gyereket! mottóval indított tévéreklám-kampányt szombaton az Országos Rádió és Televízió Testület; a médiahatóság a román társszervtől kapta kölcsön a gyerekek szülői felügyelet nélküli tévézésének veszélyeit bemutató három szpotot. A magyar viszonyokhoz minimális költségekkel adaptált reklámok legalább tavaszig műsoron maradnak, de erős hangvételük miatt csak 21 óra után kerülhetnek adásba. A filmek bemutatják, hogyan hat a médiában közvetített félelem az egyedül tévéző gyermek lelkére. A további két kisfilm pedig arra ad példát, amikor a szexuális és az erőszakos tartalmak rendellenesen épülnek be a kiskorú személyiségébe.
\"Kivételesen szerencsés a helyzet\" - nyilatkozta az MTI-nek Majtényi László, az ORTT elnöke a két hatóság együttműködéséről, akárcsak arról, hogy a megkeresett televíziós csatornák mindegyike vállalta, hogy ingyen leadja a mintegy negyedperces filmecskéket. Megjegyezte, hogy különösen erősnek tartja ezeket az anyagokat.
Az ORTT elnöke csupán annyit árult el, hogy tavaszig mindenképpen műsoron marad a három reklám, de azzal kapcsolatban hallgatásba burkolózott, milyen további, hasonló akciókat terveznek; mint mondta, ennek oka nem utolsó sorban az, hogy építenek a meglepetés erejére.
A kampány fontosságát hangsúlyozva az ORTT arról tájékoztatta az MTI-t, hogy Magyarországon a gyermekek naponta legalább három órát töltenek tévénézéssel, a tizenkét év alattiak ennél is többet; utóbbiak közül minden hetedik-nyolcadik nézi a műsorokat esténként felnőtt felügyelete nélkül.
Jelezték egyúttal, hogy a hazai médiában szokatlanul erős hangvételű társadalmi célú filmek - a médiatörvény kiskorúak védelméről szóló rendelkezéseit betartva - csak 21 óra után kerülhetnek adásba. A szpotok elérhetők lesznek az ORTT honlapján.