Hogyan lesz így Pécs Európa Kulturális Fővárosa?
A címben olvasható kérdés fontos minden magyarnak. Egy kulturális fővárosnak megközelíthetőnek kell lennie, ezért is vált lényegessé az M6-os autópálya Pécsig tartó szakaszának megépítése. Eredetileg 2009-re tervezték az út átadását, de a jelenlegi 2010-re datált megnyitás se tűnik biztosnak.
Egyelőre még a Tolna megyei szakaszok is hiányoznak. Az Új Magyarország Fejlesztési Tervben szerepelt egy 2015-ig megépítendő négysávos autóút, amely Kecskemétet és az M6-os autópályát kötné össze. Ameddig nem lehet elérni gyorsforgalmi úton Budapestről Pécset, addig a mi négysávos utunk sem fog prioritást élvezni. Az 52-es út bővítése vagy négysávossal való helyettesítése előnyös lenne Kecskemét számára, mert végre a Bács-Kiskun megyei oldalon is össze lenne kötve a már meglevő új 4 sávos híd Dunaújvárosnál, ezáltal növelve a kelet-nyugati irányú tranzitforgalmat, így az áthaladó turizmust, és nem utolsósorban a város logisztikai jelentőségét.
Mindehhez azonban alapvető, hogy az M6-os időben megépüljön, ráadásul a kormány épp nemrégiben módosította az ÚMFT-t a gazdasági válságra hivatkozva, de részleteket még nem lehet tudni. Pécs a 2010-re tervezett négy legnagyobb projektjével késni fog. A Zsolnay-negyed felújítására még pályázó sincs, ez azt jelenti, hogy alig egy évvel a Kulturális Főváros cím elnyerése előtt, 30 épület felújítási munkálatai még meg sem kezdődtek. Ha Pécs nem rendelkezik megfelelő adottságokkal, akkor az EU-nak elég lesz a németországi Essent és a török Isztambult fejleszteni és támogatni a 2010-es év során. Egyébként Kecskemét is pályázott ugyanerre a címre, de már a magyarországi szűrőn megbuktunk. Pedig nálunk felújított városközpont és autópálya is van.