1,1 millió éves a Szentkirályi ásványvíz
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2008-ban végzett kutatásából kiderült, hogy a Szentkirályi források kora millió években mérhető. A fúrások során megállapították, hogy a 206 méter mélyről feltörő Szentkirályi ásványvíz létrejötte a „középső” jégkorszak idejére tehető, ami több mint 1 millió évet ölel fel. Vagyis a hazai piacvezető ásványvíz forrása a Vértesszőlősi Samunál is ősibb, és a jégkorszak korai szakaszában élő „homo erectus” faj megjelenésének idején képződött. A kedden tartott sajtótájékoztatón a meghökkentő hír mellett a cég vezetője beszámolt a tavalyi év eredményeiről és a közeljövõ terveiről, valamint bemutatta a Szentkirályi Ásványvíz Kft. új, operatív vezérigazgatóját.
A Szentkirályi ásványvíz eddig elnyert díjai is bizonyítják a minőség megkérdőjelezhetetlenségét, de a tény, hogy a rétegek alatt fekvő vízréteg ősrégi, növeli a márka rangját is. A termék közkedvelten kellemes, frissítő íze, ásványi anyag-összetétele az ásványvíz és a tárolókőzetek több mint egymillió éves érintkezése során alakult ki. Az ásványvíz palackozását segítő magas színvonalú XXI. századi technológia lehetővé teszi, hogy az ősrégi Szentkirályi ásványvíz mindig kristálytiszta állapotban kerüljön a fogyasztók asztalára.
Ennek az évnek más újdonsága is van azonban: január 7-tõl operatív vezérigazgató irányítja az éves belföldi operációs tervek elkészítését és végrehajtását a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nél. Azaz Balogh Levente tulajdonos-ügyvezetőtől Matus István veszi át az operatív feladatokat.
A sajtótájékoztatón a fentieken túl elhangzott, hogy a vállalat a 2008-as évét tekintve jó évet zárt, az utolsó negyedévben az értéket tekintve dinamikus fejlődés volt megfigyelhető. 2008-ban a nettó árbevétel 5,7 milliárd forint volt (ez 2007. évhez képest 11,6%-os növekedést jelent), amiből az adózás előtti eredmény 150 millió forint volt. Ugyan 2008-ban az ásványvízpiac átlagosan 3%-ot csökkent az előző évhez képest, a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nek mégis sikerült 2008 decemberében megelőznie* versenytársait. A jelenlegi adatok szerint a 2009. év januárja 10%-kal volt magasabb az előző év januárjához képest forgalom tekintetében.
* (a vállalatok közötti total retail szegmensben)
(BTL.hu)