November 26. kedd, Virág
Hírek, események 2009. március 19. 09:55

Felére esett vissza az új autók eladása Magyarországon

Felére esett vissza az új autók eladása Magyarországon
A magyarországi új autók eladása idén februárban 7164 darabra esett vissza, ami 45,97 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest – közölte legfrissebb felmérésére hivatkozva a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég szerdán.
A társaság összegzéséből kiderül: Magyarországon 2009 első két hónapjában 48,96 százalékkal – összesen 12 595 járművel – 13 131 darabra esett vissza az új autók értékesítésének száma. A legnépszerűbb márka februárban az Opel volt, amely 23 százalékos visszaesés után – 1246 eladott autójával – a magyar piac 17,39 százalékát uralta. A válság legnagyobb magyarországi vesztesének a februárban 69 százalékos visszaesést produkáló Suzuki mondható, amelyet a 65 százalékkal csökkenő Skoda-eladások és a 60 százalékkal kevesebb járművet értékesítő Peugeot követ. Az első két hónap statisztikája alapján a korábbi években piacvezető Suzuki részesedése 9,74 százalékra csökkent, amivel a harmadik helyre csúszott vissza a 12,34 százalékos jelenléttel rendelkező Ford után – olvasható a kimutatásban. A magyarországi autóértékesítéseket vezető tíz autógyártó közül csak a Nissan tudta növelni eladásait az év első két hónapjában, a japán autógyártó 244 darabbal több, 729 járművet értékesített az adott időszakban. A februárban legnagyobb példányszámban eladott modell is Opel volt, az Astrából idén februárban mintegy 20 százalékkal – 702 járművel – több kelt el, mint egy évvel korábban. A népszerűségi lista második helyén a Ford Focus áll, amelyet a Suzuki SX4, a Volkswagen Golf, majd a szintén Esztergomban készülő Suzuki Splash követ. Az előző évben listavezető Suzuki Swiftből csak 161 darabot adtak el februárban, így a több mint 86 százalékos – 1024 darabos – visszaesés után csak a kilencedik helyet foglalja el a listán. MNO

Kövessen minket a Facebookon is!