Izsáki zongoraművész a Ferences Akadémián
Egy fiatal izsáki tehetség is bemutatkozik augusztus 21-én a Ferences Akadémia Hírös Héten tartott tanácskozásán a Kodály Intézetben. Heibl Anna zongoraművészt elsőként hallhatja a kecskeméti közönség, ezért is szeretnénk bemutatni őt olvasóink számára.
- Első osztályos voltam, amikor javasolták, hogy jelentkezzek az akkor induló izsáki zeneiskolába – emlékszik vissza pályájának kezdeteire Anna. - Egy évig jártam szolfézsra, majd kilenc éves koromban kezdtem zongorázni Kelemen Józsefné növendékeként. Az ő tanácsára az ötödik osztályt már Kecskeméten, a Kodály Iskolában kezdtem. Ott Szűcsné Sátorhegyi Erzsébet lett a zongoratanárnőm. Nagy élmény volt számomra, hogy 1999-ben az Európa Jövője Egyesület jóvoltából tíz napot töltöttem Helsinkiben. A csiperósokkal koncerteket adtunk, ekkor játszattam először nagyközönség előtt.
Nyolcadikos voltam, amikor eldöntöttem, hogy zenei pályára szeretnék lépni. 2000-ben nyertem felvételt a Kodály Iskola Zeneművészeti Szakközépiskolájába, ahol két szakot végeztem párhuzamosan. Gerhátné Papp Rita lett a zongora- és a csembalótanárnőm, ő készített fel 2004-ben arra az országos csembalóversenyre, amelyen második helyezést értem el.
Nehéz volt egyszerre két szakot vinnem, egyik nap zongorán, a másik nap csembalón gyakoroltam.
Mindkét hangszert nagyon szeretem, 18 évesen mégis a zongora mellett döntöttem, amikor a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karára jelentkeztem. Ez tűnt ésszerűnek, ugyanis a csembaló itthon még újdonságnak számít, külföldön könnyebb boldogulni vele, a zongora viszont divatos hangszer, ami megkönnyíti egy pedagógus elhelyezkedését. Szegeden Radványi Mária volt a zongoratanárnőm, 2006-tól pedig, amikor egyetemi tagozaton kezdtem tanulni, Lucz Ilona növendéke lettem. Nála diplomáztam az idei évben.
2008-ban különdíjat nyertem a Nemzetközi Bartók Béla Zongoraversenyen. Ugyanebben az évben három hónapot Németországban töltöttem az Erasmus Ösztöndíj jóvoltából Peter Florian tanítványaként. Itt alkalmam nyílt egy hazaitól eltérő pedagógiai felfogást is megismerni, amely jóval nagyobb teret enged az egyéniségnek. Peter Florian nem arra törekedett, hogy saját elképzeléseit adja át, inkább felszabadítani, elgondolkodtatni próbálta növendékeit.
Ezt az új irányzatot szeretném ötvözni azzal a tudással, amit eddigi tanáraimnak köszönhetek, hiszen én is a pedagógus pálya mellett döntöttem. A tanítás mellett szeretném folytatni csembaló tanulmányaimat, és természetesen szívesen teszek eleget a koncertfelkéréseknek is. Ezért is játszom nagy örömmel a Ferences Akadémia rendezvényén, ahol Liszt Ferenc A Villa d’Este szökőkútjai, Brahms A-dúr intermezzo című darabját, valamint Schubert-Liszt Margit a rokkánál című dalát játszom.