Jövőre megszűnik a Kecskemét-Lajosmizse vasútvonal
Harminchárom vonalon állnak le a vonatok, további negyvenkettőn jobb híján maradnak. Megszűnik a vasúti közlekedés többek között Székesfehérvár és Komárom, Karcag és Tiszafüred, Kecskemét és Lajosmizse között, de leáll a vasút a Nyíregyházáról Nyírbátorra és Vásárosnaménybe vezető vonalakon is.
Harminchárom regionális vasúti szakaszon, valamivel több, mint ezer kilométeren szűnik meg várhatóan a személyszállítás, és lesz helyettük Volán-járat, további 42 vonalon jobb megoldás híján fenntartják a vonatközlekedést – jelentette be Antali Károly kormánybiztos hétfőn a Független Hírügynökség tudósítása szerint.
A kormánybiztos azt is elmondta, hogy az országos hálózatban még növelik is a vasút teljesítményét, a párhuzamos közlekedést azonban meg kell szüntetni, a 17 százalékos ülőhely-kihasználtságon változtatni kell. Az országos vasúti hálózatban közel negyedével még növelik is a kapacitást.
Antali Károly arról is beszélt, hogy a közlekedési tárca kedden nyilvánosságra hozza honlapján a jövő évi vasúti és autóbusz-közlekedési menetrendi javaslatot – írja az MTI. Azt mondta, a vasúti menetrendet október végéig, a Volánok menetrendjét december 10-ig lehet észrevételezni. A menetrendek készítésekor a járatok összehangolását, a vasút és az autóbusz közlekedésben meglévő párhuzamosság megszüntetését tartották szem előtt – mondta a kormánybiztos.
A hétvégén a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete már közzétette azt a listát, amely a megszüntetésre javasolt vasútvonalak névsorát tartalmazza. Ebben a listában szerepel mások mellett a Székesfehérvár és Komárom, Karcag és Tiszafüred, Kecskemét és Lajosmizse közötti vonal, de leállnak a Nyíregyházáról Nyírbátorba, illetve Vásárosnaménybe közlekedő vonatok is. Úgynevezett szolgáltatáscsökkentés javasolnak a Tapolca–Ukk, a Kál-Kápolna–Kisújszállás vonalon.