Változó tarifák és menetrendek
Január elsejétől megváltoztak a kecskeméti autóbuszok tarifái, sőt soknak a menetrendje is. Összesen negyvennégy járat szűnt meg, az egyéb módosításokat is figyelembe véve pedig mintegy száztíz járatot érintett a helyi buszközlekedés átszervezése. Szerkesztőségünkhöz több olvasói levél is érkezett ez ügyben, ezért Hári Ernőt, a Kunság Volán Zrt. termelési igazgatóját kérdeztük a részletekről, hogy miért volt szükség a viteldíj emelése mellett a járatok számának csökkentésére és ritkítására.
- Közszolgáltatási szerződés alapján végezzük a tevékenységünket. Ennek a szerződésnek a megrendelői oldalán Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata áll, a szolgáltatói oldalon pedig a Kunság Volán Zrt. A közszolgáltatási szerződés lényege, hogy kvázi garantálnia kell a legalább nullás, azaz nem veszteséges tevékenységnek a lebonyolítását. Nagy veszteséget okozott társaságunknak, hogy - jórészt a gazdasági válság miatt - 2009-ben az utasszám tizenkét százalékkal csökkent. Ezt a veszteséget csak egy drasztikus, huszonöt százalék körüli viteldíj-emeléssel tudtuk volna kompenzálni, ha a járatok számához nem nyúlunk hozzá. Az önkormányzattal közösen kerestük 2010-re vonatkozólag a megoldásokat; elsősorban a kibocsájtott teljesítményen változtattunk. A felkínált lehetőségekből Kecskemét Közgyűlése a négy százalékos viteldíjemelést és a nem egészen hét százalékos kilométer csökkentést tartalmazó javaslatot fogadta el – mondta Hári Ernő. - Az, hogy az autóbuszok milyen útvonalon közlekednek, szintén önkormányzati, illetve közgyűlési döntés. Az utasok igényeinek megfelelően keressük közösen a legmegfelelőbb menetrendet, például a mostani, február 4-i Közgyűlésen az 1-es autóbusz útvonalának visszaállítása, 1A járattal történő kiegészítése és az 5:30-kor induló 28-as járat 6-os járatként történő közlekedtetése is a napirendi pontok között van. Ha ezeket megszavazzák, akkor március elsejétől már ezekkel a módosításokkal dolgozunk.