Július 16. kedd, Valter
Hírek, események 2010. október 21. 23:08

HALGASSA MEG A SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ ÜZENETÉT! Hogy látják a Mercedes-Benz-bokrétaünnep házigazdái?

Képgaléria
A Mercedes-Benz egy évvel az építkezés megkezdése után csütörtökön tartotta új személygépkocsi-gyárának bokrétaünnepét Kecskeméten. Az esti programon részt vevő Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és számos vendég társaságában ünneplt a Daimler. A 800 millió eurós beruházás nyomán – melyben a KÉSZ is nagy szerepet kapott – 2012 elején beinduló gyárban a mai A és B osztály utódait gyártják majd.

Frank Klein, a beruházás vezetője elmondta, jelenleg is több mint 1600-an dolgoznak azon, hogy tudják tartani a szoros ütemtervet, szeptember eleje óta már a berendezéseket építik be. Jövő májusban szeretnék kulcsrakészen átvenni a gyárat, hogy 2012 elején az első prémiumkompakt autó is elkészüljön.

Kiemelte, a megrendelések, az építések 80 százalékát magyar vállakozóknak tudták kiadni, és elégedettek a minőséggel. Eddig 17 magyar beszállító nyert el egyenként is több száz millió eurós megrendelést alkatrészekre. – 650 alkalmazottat vettünk fel, 450 magyar kolléga van már a fedélzeten, célunk az év végére a 700-as létszám elérése, ami gyakorlatilag már teljesült is – mondta Frank Klein.

Zombor Gábor kecskeméti polgármester kiemelte: Európa a válság közepette sem felejtett el bennünket, ezt köszöni a német partnereknek is. A város sokat profitált az építkezésből, és közel 80 milliárd forintos infrastruktúrális fejlesztés előtt áll Kecskemét, részben a Mercedes beruházásának köszönhetően.
 

"A legnagyobb kihívás az volt, hogy a Daimler ne lépjen vissza válság kellős közepén. A másik a beruházás feszített tempója: 2,5 év alatt kulcsrakész lesz a gyár. Ebből 8 hónap volt csupán a magasépítés. Ez alatt napi egymillió eurónyi anyagot építettek be. 310 ezer négyzetméter lesz az összterület, ez ma a legnagyobb magyarországi építkezés, de jelenleg a Mercedesnél is ez a legnagyobb futó projekt. 160 ezer köbméter betont, 35 ezer tonna acélt építettek be, 260 kilométer a vezeték került a földbe, a kerítés pedig összesen 7 km hosszú.

A kecskeméti gyárban a legmodernebb környezetkímélő technológia dolgozik majd: A fényezőüzemben például a száraz leválasztással a világ egyik legfejlettebb, erőforráskímélő fényezési eljárását használják. Az energiahatékonyság állt a figyelem középpontjában, erre példa a gyártócsarnokok hővisszanyeréses szellőzőtechnikája, valamint a két kombinált ciklusú fűtőerőműblokk, melyek az áram- és hőellátást biztosítják.
 

 

www.delmagyar.hu
 

Kövessen minket a Facebookon is!