Július 30. kedd, Judit, Xénia
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Hírek, események
  • „A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK IGÉNYBEVEVŐ KÖZPONTÚ FEJLESZTÉSE KISKŐRÖSÖN ÉS VONZÁSKÖRZETÉBEN” PROJEKT MEGVALÓSULÁSÁRÓL
Hírek, események 2014. október 3. 14:50

„A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK IGÉNYBEVEVŐ KÖZPONTÚ FEJLESZTÉSE KISKŐRÖSÖN ÉS VONZÁSKÖRZETÉBEN” PROJEKT MEGVALÓSULÁSÁRÓL

A TÁMOP-5.4.9 pályázati program alapvető célja volt, a szociális és gyermekjóléti alapellátások fejlesztése, működési hatékonyságának javítása olyan szolgáltatási, szolgáltatás-koordináció kialakításával, mely a lakosság problémáira komplex megoldást nyújt, a felmerülő igényeknek megfelelően működő, probléma centrikus, rövid reakcióidejű szolgáltatások kialakításával. Kiskőrös Város Önkormányzata, valamint a pályázatban konzorciumi partnere, a Magyarországi Baptista Egyház együttműködve valósította meg a közös pályázatában megfogalmazott célt.

Az együttműködést, a 2011. július hónapban Kiskőrös Város Önkormányzat és a Magyarországi Baptista Egyház között köttetett feladat ellátási szerződés alapozta meg, mely alapján az egyház fenntartásában működő intézmény vette át, a fenti időponttól Kiskőrös város szociális alapellátásainak működtetését.

A projekt keretében az egyablakos szervezeti modell kialakítására és bevezetésére került sor az Egyház által fenntartott Filadelfia Integrált Szociális Intézményben működtetett szociális alapszolgáltatások hatékonyabb működése érdekében. A fenti célok érdekében az érintett alapszolgálatok bevonásával egy közös Szolgáltatási terv került kidolgozásra, amely biztosítja az egyes szolgáltatások magas szintű koordinációját és az azokban dolgozó munkatársak mindennapi együttműködését, az ahhoz szükséges közös nyelv megteremtését. A Szolgáltatási terv sikeres bevezetése szükségessé tette az egyes szolgáltatások működését szabályozó dokumentumok kiigazítását, a közösen meghatározott szervezeti eljárások és munkafolyamatok életbeléptetése érdekében. A koordinált szolgáltatásnyújtás megkövetelte az adminisztratív tevékenységek újragondolását, bizonyos mértékű egységesítését, standardizálását az információk cél szerinti előállítását és hatékony megosztását, az érintett szakdolgozók számára hozzáférhetővé tétele érdekében. Mindez nagymértékben az információs technológiára épül, ezért szükséges volt a működést támogató informatikai háttér fejlesztése is a projekt keretében.

A projekt eredményeként kialakított újszemléletű szolgáltatási modell, megteremtette annak a lehetőségét, hogy az érdeklődők valamennyi szolgáltatásról egy helyen kapjanak teljeskörű tájékoztatást, az intézmény által nyújtott szociális alapszolgáltatásokról. A tájékoztatással egy időben, a feladatra felkészített esetmenedzserek, az érdeklődő hozzájárulásával felmérik a kérelmező szükségleteit. A közösen kitöltött egyéni  igény és szükségletfelmérő lapon rögzítettek alapján, azok kiértékelésével megállapított jogosultság alapján, azonnal javaslatot tesznek a hozzáférhető szolgáltatásokra is. Ezzel megkímélik az érdeklődőket attól, hogy a különböző szolgáltatási igények előterjesztéséhez, több telephely, szolgáltatás felkeresése válna szükségessé.

További könnyebbség a lakosság számára, hogy az intézmény így egyben biztosít egy, a városban illetve annak környezetében elérhető szociális szolgáltatásokról naprakész információkkal rendelkező Segítő Pontot is. Melynek keretében nem csak az intézmény keretei között elérhető szociális szolgáltatásokról kaphatnak az érdeklődők tájékoztatást, hanem a város vonzáskörzetében, illetve a közelben elérhetőkről is. 

Kövessen minket a Facebookon is!