A régi TESCO áruházban 2010 első negyedévétől intézhetjük itt ügyeinket

'>
November 28. csütörtök, Stefánia
Hírek, események 2009. december 10. 10:49 | Szerző/forrás: www.kecskemeten.hu

Új okmányiroda nyílik Kecskeméten

Új okmányiroda nyílik Kecskeméten
A régi TESCO áruházban 2010 első negyedévétől intézhetjük itt ügyeinket

Kihelyzett okmányiroda lesz Kecskeméten, az egyik nagyáruházban. Mint azt Dr. Metzinger Éva jegyzőasszony elmondta: A Tesco-Global Áruházak Zrt. képviselője azzal keresett meg, hogy a nagyobbik kecskeméti üzletében (Talfája 1.) felajánlana a Polgármesteri Hivatal részére egy helyiséget kihelyezett okmányiroda létrehozása és működtetése céljából. A bérleti konstrukció kedvező, mivel sem bérleti díjat, sem közös költséget nem kell fizetni a helyiségért. A kihelyezett okmányiroda jelentős előrelépés lehet a polgárbarát, ügyfélközpontú közigazgatás területén, összhangban a Közgyűlés által elfogadott – a Polgármesteri Hivatal 2009. évi kiemelt céljait tartalmazó – 541/2008. (XII. 18.) KH. számú határozatában elfogadottakkal.

A kihelyezett okmányiroda révén lehetővé válhat az ügyfelek jobb színvonalon való kiszolgálása és tájékoztatása, az ügyintézési határidő további csökkentése, az ügyek hatékonyabb, gyorsabb intézése. Emellett valószínűsíthető, hogy a központi okmányiroda leterheltsége is csökkenni fog, ami szintén az ügyfelek megelégedésére szolgálhat.

A megkeresést követően részletes egyeztetések folytak a Tesco-Global Zrt-vel, különös tekintettel a biztonsági, adatvédelmi előírásokra. Másrészről felmérésre kerültek a szükséges belsőépítészeti kivitelezési munkálatok (asztalosmunkák, üvegezés, gipszkartonozás, bútorozás).

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) – kedvező Közgyűlési döntés esetén – hozzájárult a kihelyezett okmányiroda létesítéséhez. Két munkaállomás kerülne beállításra az irodában, ebből az egyik a központi okmányirodából (Rákóczi út 5.) kerül áthelyezésre, a másikat pedig bérleti konstrukcióban szerezzük be a KEKKH-tól. Szintén a Rákóczi úti okmányirodából kerül át az egyik használaton kívüli fényképfelvételező állomás.

A KEKKH-al kötendő szerződés szerint a munkaállomáshoz hozzátartoznak a perifériák is, nevezetesen egy tintasugaras okmánynyomtató, egy irodai nyomtató, egy lamináló és a szünetmentes táp. A szerződés tervezet szerint a hálózati eszközöket (router, switch) is a KEKKH biztosítja bérleti konstrukcióban. Szintén a KEKKH gondoskodik a helyi hálózat kiépítéséről, az eszközök költöztetéséről és üzembe helyezéséről is.

A kihelyezett okmányirodában kizárólag személyi okmány készítés történik (személyi igazolvány, lakcímkártya, útlevél). Az okmányiroda hétfőtől péntekig 10-18 óra között, szombaton és vasárnap 8-15 óráig tart nyitva, két ügyintéző fogadná az ügyfeleket.

Közlekedésigazgatási, népesség-nyilvántartási és vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos ügyintézésre továbbra is kizárólag a központi okmányirodában lesz lehetőség. Ezen ügytípusok nagy részének előzménye van, melyek ügyiratai a Rákóczi úti okmányirodában találhatóak. Az ügyiratok mozgatása és tárolása azonban sem adatvédelmi szempontból, sem technikailag nem oldható meg.

A TESCO áruházban hétfőtől szombatig postaszolgáltatás működik, mely lehetővé teszi az eljárási szolgáltatási díjak csekken történő befizetését. Emellett a KEKKH, a kihelyezett okmányirodában egy ún. POS terminált telepítene, ami a bankkártyás fizetést is lehetővé tenné. Vasárnaponként postai szolgáltatás hiányában kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges, melyről az ügyfeleket megfelelően tájékoztatni fogjuk.

Az okmányiroda kialakításához és az informatikai rendszer beállításához a költségek fedezetét a 2009. október 29-ei közgyűlésen elfogadott költségvetés módosítás biztosítja.

A nyitás időpontja 2010 első negyedévében várható

Kövessen minket a Facebookon is!