15 évre adja át a városvezetés a közterületi reklám-bizniszt
Közbeszerzési eljárás során választja ki a város a "reklámgazdát". Azért adják ki egy cégnek a közterületi reklámfelületeket, mert a hivatal nem rendelkezik megfelelő apparátussal, szakértőkkel, valamint azért mert a hasznosítás nem kötelező önkormányzati feladat. Sipos László alpolgármester indoklása szerint így növekszik majd a közterület-használatból származó bevétel, a gazdasági szervezet hatékonyabban tud majd fellépni a közterület-használókkal szemben. A nyertes cég felhatalmazást kap majd a bérleti szerződések megkötésére, valamint a bérleti díj beszedésére is, amiből az önkormányzatnak is fizeti az ajánlatában vállalt éves díjat. A közterületek tartós, reklámcélú bérbeadására 15 éves szerződést kötnek. A nyertesnek kell olyan javaslatot tenni a jelenleg hatályos rendelet módosítására, amely megfelel koncepciójának is.
A hosszas közgyűlési vita során, a sok-sok módosító javaslat közül, csak Molnár Tibor (MSZP) képviselő indítványát fogadta el a többség. E szerint pl. alkohol, dohánytermék, politikai hirdetés nem kerülhet fel a "reklámgazda" önálló döntéseként a hirdetőkre. Nádasdi Miklós (MSZP) szerint egyszerű a képlet: a városvezetés keres egy hozzá közel álló céget, s odaadja neki e hatalmas üzletet. Adorján Mihály (SZDSZ) azt kezdeményezte, hogy az ajánlati felhívás is kerüljön a közgyűlés elé és a feltételek egyeztetése után tárgyaljanak a kérdésről. Szécsi Gábor (SZDSZ) is, átmeneti megoldásként, a napirend visszavonására tett javaslatot, véleménye szerint további egyeztetés szükséges a kérdésben, a határozattervezetbe pedig be kell építeni a kidolgozott elveket.
Brúszel László (MSZP) szerint a korrupció melegágya lesz az új konstrukció, amely a közterületeken kívül a magánterületek hasznosítására is hatással lesz. Erősen durva dolognak és végiggondolatlan lépésnek tartja egy külső cég hatósági jogkörrel való felruházását és a nyereséges üzlet 15 évre szóló átadását, az előre jósolható hatalmas haszonnal együtt. Véleménye szerint több olyan önkormányzati cég is van, amelyik el tudná látni e feladatot. A reklámfelületeket továbbra is a köz érdekében kellene működtetni - mondta, annak értékesítési jogait nem szabad magánkézbe adni.
A sok-sok ellenérv aggály ellenére a városházi vezetés megszavazta a szerződéskötést, amellyel a város határozott időre, a jelenlegi önkormányzati cikluson túl még háromra elkötelezte magát.