Katolikus kommunikáció
Katolikus sajtó egy változó világban!
Ezzel a címmel szervezett az elmúlt hét csütörtökén konferenciát a kecskeméti Porta Egyesület a Kodály Intézetben. A tanácskozáson elsőként Erdei Péter, az Intézet főigazgatója, majd Farkas P. József, a Porta alapítója köszöntötte a vendégeket, ezután pedig dr. Bábel Balázs nyitotta meg a rendezvényt. Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye érseke hangsúlyozta beszédében, hogy napjainkban amikor a reklámok hazug áradata zúdul az emberekre az igazságot kell közvetíteniük és vigaszt kell nyújtaniuk az emberek számára. Ezért minden eszközt meg kell ragadni annak érdekében, hogy elvigyék az evangéliumot a magyar társadalomba. A találkozón dr. Veres András, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkára tartott előadást a 2005-ös új katolikus kommunikációs programról. Mint mondta: az egyháznak az elmúlt évtizedek megváltozott körülményeihez és igényeihez kell igazítania az evangelizációt, azaz szükséges, hogy felhasználják a technika vívmányait, a régi és új kommunikációs csatornákat. Véleménye szerint sok, egyébként megkeresztelt ember csak formális kapcsolatban van az egyházzal elsősorban őket kívánják megszólítani, és párbeszédet kezdeményezni velük. Minden évben olyan, a társadalom szempontjából is fontos témára kívánják felhívni a hívők és nem hívők figyelmét, mint például a karitász tevékenység, a házasság, az egyházi oktatás, vagy idén maga a kommunikáció. Mindenhol a kommunikáció hiányával vagy annak rossz minőségével szembesülünk, képtelenek vagyunk kifejezni érzéseinket, gondolatainkat jelentette ki Veres András. Éppen ezért mostani plakátjaikon az emberrel és Istennel való beszélgetés fontosságára hívják fel a figyelmet. Kérdésre válaszolva egyébként elmondta: kommunikációs stratégiájuk felmérések szerint igen hatékony, és mivel a hirdetések társadalmi célúak, nem is kerülnek igazán sokba. A Püspöki Konferencia titkára végül reményét fejezte ki, hogy 15-20 év múlva minden plébánián lesz Internet-csatlakozás, bár hangsúlyozta, ez csak segítheti, de nem pótolhatja a személyes találkozásokat.
Szerdahelyi Csongor, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia sajtóirodájának igazgatója az egyházmegyei, egyházközségi sajtóközpontokkal való kapcsolattartás lehetőségeiről beszélt a konferencián. Kiemelte, hogy az egyházmegyei sajtófelelősöknek napi kapcsolatban kell állniuk a világi médiával annak érdekében, hogy valóban eljussanak az emberekhez a vallási élet legfontosabb aktuális hírei. Az előadások után kérdések, vélemények hangzottak el a témával kapcsolatban, dr. Szécsi Gábor pedig megerősítette a jelenlévőket abban, hogy jó irányba halad a katolikus egyház, amikor a képi, multimédiás eszközöket használja üzeneteinek közvetítésére. A kommunikáció terén tovább kell lépni az Internet, a képi gondolkodás felé, rá kell hangolódni erre az új nyelvi világra, hogy időtlen értékeiket tovább adhassák a ma emberének.
#img405#
#img406#
#img407#
#img408#
#img409#
#img410#